Gå til innhold

Må ha nytt AGP kort, x800xt pe?

Anbefalte innlegg

hello!

skal ha nytt skjermkort, spiller bare WOW, i 1600x1200 med alt på MAX og eyecandy på.

Skal jeg ha X800XT PE eller 6800 ULTRA? Pris er ikke så viktig, ettersom disse koster nesten det samme (3800 for XT PE og 3500 for Ultra).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du veit at man kan flashe X800 Pro VIVO-kort til XT PE med 99% sikkerhet?

Nåja, ikke alle klarer å kjøre 520/560. Mitt klarer bare 520/520 og da holder det 80 grader ved max load. Dessuten er det ikke store prisforskjellen på XT PE lenger, like greit å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Skal du ha det beste av det beste velger du X800XT PE. Ferdig arbeid. :)

men det operer jo bare på 24bit? 6800 Ultra har både 16 og 32bit prosessering.

hva mener du om dette?

Joda, det stemmer det. Man kan jo dermed også si at 6800U er bygd på hakket nyere teknologi, men noe særlig merkbart tror jeg ikke at dette kommer til å bli i fremtiden. (Nå har det ikke noe særlig å si.) Det hele koker egentlig ned til at X800 XT PE er klokket høyere, har marginalt bedre minne-båndbredde, og dermed klarer å skvise ut et på ekstra FPS i forhold til sin konkurrent.

I tillegg skal det være et stillere kort som tar mindre plass, men jeg vet ikke hvor viktig dette er for deg.

Begge er gode kort, men for øyeblikket er nok X800 XT PE det vasseste kortet på markedet.

Lenke til kommentar
Skal du ha det beste av det beste velger du X800XT PE. Ferdig arbeid. :)

men det operer jo bare på 24bit? 6800 Ultra har både 16 og 32bit prosessering.

hva mener du om dette?

Joda, det stemmer det. Man kan jo dermed også si at 6800U er bygd på hakket nyere teknologi, men noe særlig merkbart tror jeg ikke at dette kommer til å bli i fremtiden. (Nå har det ikke noe særlig å si.) Det hele koker egentlig ned til at X800 XT PE er klokket høyere, har marginalt bedre minne-båndbredde, og dermed klarer å skvise ut et på ekstra FPS i forhold til sin konkurrent.

I tillegg skal det være et stillere kort som tar mindre plass, men jeg vet ikke hvor viktig dette er for deg.

Begge er gode kort, men for øyeblikket er nok X800 XT PE det vasseste kortet på markedet.

Hehe, sant nok, husker enda for noen mnder siden...6800kortene har ps3...har selv 6800gt@ultra og ikke f om det har vært noe merkbar grafikk eller ytelsesboost pga ps 3 enda. Ville glatt bytta mitt kort i et x800xt. 6800kortene er store, viftene bråker å kortene trekker mye strøm. Men for 3000 som jeg gav for mitt før jul så var det mest for pengene.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
ser man forskjell på 24-bit og 32bit prosessering?

Det skal være minimal banding i UnrealEngine3 med FP24 kontra FP32. Men dette et non-issue med dagens kort.

It may still be several years off before the benefits of 32 bit will clearly be seen over 24

- Rick Johnson - Senior Programmer at Raven Software on Quake 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...