Gå til innhold

Usikker på CPU temp.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er høyt. Kan du skrive hva for CPU du har?

På min AMD Athlon 2500+ Socket A ligger tempen ukokket på 45-50 grader idle og 50-55 load.. Den gikk ned 5 grader etter at jeg skiftet fra den orginale goopen til Artic silver sin.

Edit: Da jeg byttet til en annen vifte begynnte tempen å stige og stige. Det som hadde skjedd var at viften faktisk ikke surret i det hele tatt. Temperaturer over 80grader er vel farlig. Det begynner vel å pipe når den overstiger 80 grader.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

har vifter som fulgte med maskinen,

bruker everest home edition til å sjekke temperatur, vet ikke om den er til å stole på..

atm viser den 90 grader..

Det er litt merkelig.. Det jeg gjorde istad var å mekke litt på pcen, skulle sjekke om diverse deler funka i fra en annen maskin. Så gikk jeg opp å slo på min igjen (med mine egne deler) og satt å surfa.. Så slo brått maskinen seg av. Fikk ikke startet den, den bare slo seg av. Lot den vile litt, så gikk jeg opp nå og sjekka temperaturen. Som jeg mistenkte var "litt" i det høyeste laget! kan det være noe med kjølepastaen? Siden jeg har tatt ut prosessoren og fått litt kjølepasta på fingrene osv så har kanskje litt gått vekk. Bør jeg slenge på noe nytt kanskje?

Lenke til kommentar
Ta på kjøleribben, hvis det gjør vondt å ta på er den for varm.

Du kjenner det fort. Ta også på ny kjølepasta vist du har hatt av CPUen. Mener du alltid skal gjøre det. Det var nemlig det som hadde skjedd med meg.

Lenke til kommentar

dette skjedde med meg å, og da var tempen på 60-70 grader...

da tokk jeg av den kjøleren som satt på å tokk noen q-tips(sånn med dotter på) så tokk jeg neglelakk fjerne å fjerna all kjølepastaen.. men var veldig forsiktig med CPUèn da.. så tokk jeg på ny kjølepasta så var pcèn min nede i 30-40 grader

atm 40 presis... så du kan jo prøve det.. det funka for meg :thumbup:

mvh Arne-Marius

Lenke til kommentar

Kjøleribba var veldig varm, men klarte å ta på den...

Everest viste på slutten 109 grader.. da slo jeg av ganske kjapt..

anyway... Hvor får jeg tak i kjølepasta da?

`Selger de det i vanlige butikker eller må jeg skaffe de via nettbutikker?

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden jeg også, i og med at jeg er usikker på min CPU temp også :)

CPU'en min viser 24 grader i GigaByte Easy Tune. Er dette en reell temperatur? Kan det være feil eller kan en CPU være så "kald"? Bruker Artic Cooling Silencer Ultra i Artic Cooling T1 kabinett. Prosessor Athlon 64 3200. Var ikke særlig nøyaktig med kjølepastaen så jeg vet ikke om jeg kan stole på temperaturmålingene eller om jeg bare var heldig :)

Endret av Magellan
Lenke til kommentar
CPU'en min viser 24 grader i GigaByte Easy Tune. Er dette en reell temperatur? Kan det være feil eller kan en CPU være så "kald"? Bruker Artic Cooling Silencer Ultra i Artic Cooling T1 kabinett. Prosessor Athlon 64 3200.

Har du på Cool'n'Quiet? Hvis 24*C er under romtemperaturen din, er det feil avlesning. Hvis du vil være 100% sikker så kjøp et termometer.

Lenke til kommentar

Ahh, glem det.. fått fiksa det.. noe med kjøleribba som ikke satt skikkelig.. noe som må ha vært millimeter margin eller noe, for jeg sjekka den godt.. er iallefall nede på 30-35 atm

Takknemlig for alle svar! :D

Endret av discostu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...