Gå til innhold

Hjelp!! Hva er dette for noe?!


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop lagt inn nytt OS etter en crash for en stund siden. Nå får jeg noen merkelige feilmeldinger.

Når jeg prøver og kjøre autorun på en sånn driver-cd til skjermen min kommer denne meldingen:

insuffmemory.JPG

 

Når jeg prøver å kjøre driverCDen til hovedkortet mitt, for å få opp menyen liksom, kommer dette:

writeprocess.jpg

 

Jeg har også problemer med å legge inn hardware. Det har aldri før vært noe problem, men nå kan den ikke installere NOE av hardwaret mitt som er innebygd på HKet!! Jeg har en CD fra Asus med alle drivere på, men uansett hva jeg gjør, så kommer denne meldingen:

hardwarerror.JPG

 

Hva i all verden er dette for noe?!?! Det er i hvertfall ikke for lite RAM, her er riggen:

Asus P4B266-E hovedkort

Pentium 4 1.6 northwood

512 MB PC2700 DDR-RAM

+++

 

Jeg prøver å legge inn XP forresten.

 

Vær så snill å hjelp meg her, takk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

xp har ikke mulig het for å kjøre i dos modus

og det er noen hardwar som ikke støter xp enda.

og det nytter ikke som oftes å installere win98 driverne det kan gå med nt40 eller win2000 drivere.

 

JEG ANBEFALER DEG STERKT! å laste ned nye drivere . :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-25 14:11, Tantor_ skrev:

For guds navn legg inn noe som er stabilt da mann

Win2 med sp 2 og security rollup package.



 

Dette var da helt unødvendig tantor_ .... Å skrive 2 linjer med meningsløst pjatt og ha en 11 linjers "briefe" signatur. Du kunne godt spart deg.

 

the pirate: Man installerer ikke lenger operativsystem fra dos, man booter fra CDen de kommer på. Alle nyere windows-versjoner er ganske selvforklarende, så selve installasjonen skulle ikke være et problem. Tror egentlig ikke det vil hjelpe å installere win2k, om det ikke er kommet inn veldig merkelige drivere under installasjonen virker det der som hardware feil på hk.

 

-magnus

Lenke til kommentar

Quote:


zn00ker skrev (2002-06-25 15:19):

Quote:


Den 2002-06-25 14:11, Tantor_ skrev:

For guds navn legg inn noe som er stabilt da mann

Win2 med sp 2 og security rollup package.


 

Hvordan kan du si at XP ikke er stabilt?? Jeg bruker XP har gjort det en stund nå uten noen som problemer.

 

Er helt enig,eg har brukt win2k og det er bra,men det er også win xp men du må hente en del fix for at det skal bli bra.

Kjetil

Lenke til kommentar

Update:

 

Nå har jeg testet med en annen RAM-brikke, og får fortsatt de samme meldingene.

 

Meldingen "Only a part of ReadProcessMemory or WriteProcessMemory request was completed" kommer oftest.

 

Er det noen som har peiling på hva dette kan være eller?

 

Har altså prøvd med forskjellig skjermkort, forskjellig RAMbrikker, forskjellig harddisker, og tatt alt ut av PCI-portene.

 

Hva kan det være da? Fatter ikke dette, det har jo fungert udmerket i månedsvis.

 

Fyttigrisen som det tordner her forresten, tror huset holder på å ramle ned.

 

Takker så mye for all hjelp og forslag..

Lenke til kommentar

Liten update, nå har jeg gjort omtrent alt som er mulig å teste.. her er en liste over testingen og oppdateringen jeg har gjort:

 

- Prøvd annen RAM-brikke

- Prøvd å installere på forskjellige harddisker

- Prøvd annet skjermkort

- Tatt alt ut av PCI-slotene

- Flashet til nyeste BIOS

- Resat CMOS

- Endret pagefile-greiene

- Pluss pluss

 

Fortsatt får jeg samme meldingene.. Vurderer å sende inn det j***la hovedkortet til komplett..

 

Men takker for hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...