bugge Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei Jeg bare lurer på om det går an å bytte antenne på min trådløse router. Regner med at den som følger med ikke har noen "gain"(forsterkning) i det hele tatt. Ikke noe svar å få fra komplett, heller ikke support e-mail til ASUS. Sendte asus mail like etter jul og ble bedt om å videresende denne til teknisk avdeling... men intet svar fra dem. Er det noen som vet om dette vil bedre signalstyrken? og om det lar seg gjøre? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis det er en WL-500g du har, så vet jeg ikke om det går å bytte ut antennen, men det skal gå å montere en ekstra antenne. Det mest vanlige, om man har dårlig signalkvalitet i en del av huset, er å benytte en retningsbestemt antenne. En retningsbestemt antenne konsentrerer signalene til en sektor. Med samme effekt, så får du bedre signal i området den dekker, enn en rundstråleantenne. En rundstråleantenne, som de fleste routere og nettverkskort benytter, sender signalene ut i en sirkel rundt antennestangen, omtrent slik som dette >|<. En rundstråleantenne vil dermed ofte kaste bort effekt på områder som man ikke trenger dekning i. Du bør med rundstråleantenner også være oppmerksom på justeringen, siden de gir dårlig signal over spissen og under foten av antennen. Når det gjelder antenner med bedre effekt, være oppmerksom på at det i Norge ikke er tillatt med total sendeeffekt på mer enn 100 mW/20dB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå