Gå til innhold

ps2grafikken duger!

El_PoLLa

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-06-26 21:54, Jc-g skrev:

Hvis du kan si meg hvilken ordbok du bruker, så hadde jeg vært takknemlig. Hvis du kan spansk, så betyr polla høne og pollo kylling.

bytt ordbok, tipper ordet "promp" er for grovt for den :smile: polla betyr kuk... fulle nicket mitt er El_PoLLa_GraNdE, den største kuken. ikke største høna/kylling som jeg faktisk het før jeg byttet ordbok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Dæven, RE ser grisekult ut!! Når kommer det?

Ok, jeg har gravd en del etter info om RE (Racing Evolution). Foreløpig tittel. Det finnes lite info om spillet, men pussig nok er det Tom's Hardware som kom med de første konkrete opplysningene.

Quote:

You start in a small garage, where you work on a single car. After the first success, you get new possibilities, gradually moving on to become a real automobile manufacturer who develops new models. The original feature here is that the concept cars here were sketched by design students from the best schools in Europe. You can choose from among 76 top-of-the-line models based on Mercedes, Aston Martin, Corvette, etc. There are a total of 50 circuits in all environments possible. The 3D surroundings were among the most impressive that we'd ever seen. This game will only be available for the Xbox, because it is the only console that can offer 60 fps.

Her er linken:

http://www4.tomshardware.com/business/02q2...e3_day2-01.html

De sier at spillet slippes i slutten av 2002, men flere andre steder har jeg hørt at spillet ikke kommer før 1.q av 2003. Det er alt jeg har klart å finne ut så langt...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-28 10:42, Rune S skrev:

Se på bakgrunnen da den har ekstremt dårlig grafikk.

Kunne godt tenke meg at de skrudde på FSAA, og det kommer de helt sikkert til å gjøre fordi Xboxen støtter det. Husk at dette er de første bildene fra spillet, og det er fremdeles en liten stund til det kommer ut.

Lenke til kommentar

Okey, X-Box HAR bedre forutsetninger for å kjøre flere triangler, bjeller og nisser med sløyfer på enn PS2 eller noen annen konsoll. Men hva ****! Er dere helt noldus eller??? Det er ikke dèt det kommer an på! Sitter dere bare og XXXXXX til grafikken eller spiller dere faktisk spilla dere kjøper??!?!

Jeg vil ikke si no stygt om noen platformer, men prøv å tenk dere om, hvilke spill er det dere stadig spiller om igjen. Hvilke spill er det dere blir avhengig av? Er det automatisk de spilla som har fetest grafikk? Eller finnes det noen her som faktisk kan inrømme at de liker Tetris selv om det bare er snakk om store firkanter hved siden av hverandre.

Jeg kan sette pris på god grafikk jeg også, men å dømme et spill etter et screenshot er bare for dumt!!

Prøv å tenke litt uttafor boksen folkens...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 03:43, Ratatosk skrev:

Okey, X-Box HAR bedre forutsetninger for å kjøre flere triangler, bjeller og nisser med sløyfer på enn PS2 eller noen annen konsoll. Men hva ****! Er dere helt noldus eller??? Det er ikke dèt det kommer an på! Sitter dere bare og XXXXXX til grafikken eller spiller dere faktisk spilla dere kjøper??!?!

Jeg vil ikke si no stygt om noen platformer, men prøv å tenk dere om, hvilke spill er det dere stadig spiller om igjen. Hvilke spill er det dere blir avhengig av? Er det automatisk de spilla som har fetest grafikk? Eller finnes det noen her som faktisk kan inrømme at de liker Tetris selv om det bare er snakk om store firkanter hved siden av hverandre.

Jeg kan sette pris på god grafikk jeg også, men å dømme et spill etter et screenshot er bare for dumt!!

som om jeg skulle sagt det selv, grafikk er ikke mere enn utsiden på spillet... jeg digger fortsatt liero, ff1v, ports of calls, jones og shadow warrior f.eks, og jeg liker disse gamle drittspillene mye bedre enn de aller fleste nye. bedre grafikk tar mere plass, så utviklingen går den retningen. lage ett lite og kort drittspill innpå en cd så fylle 2/3 grafikk. max payne runnet du på no time, det er fryktelig irriterende og sløse bort penger på ett slikt spill når du kan kjøpe noen gamle spill som varer i år. fallout, f.eks.

anyway, grafikk er jo bra om man har gf4 og slikt, og det er jo seff litt kult å kunne spille med high grafikk i stedet for low - skal låne en pc med gf4 og slikt, hvilke spill er det aller best grafikk på idag?

men jeg mener grafikk har noe å si, men det kommer annpå spillet, og ofte er spill med dårlig grafikk veldig mye bedre/gøyere enn spill med god grafikk. men det er smaken som teller egentlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 03:43, Ratatosk skrev:

Vi dømmer ikke et spill, bare etter screenshotsene, men jeg tror alle med hånden på hjertet kan si at de synes det er gøy å se spill med god grafikk. Det er en av drivkreftene til å oppgradere hardware.

Tetris er kult nok det, men jeg tipper at du ikke hadde vært særlig fornøyd hvis du kun hadde en maskin som kun kunne kjøre Doom 1 eller Wolfenstein 3D i dag... Jeg tror alle vil ha bedre grafikk etterhvert, uansett hvor bra spillet er.. om grafikk eller gameplay er viktigst er en smaksak. Jeg mener at det er like viktig.

Lenke til kommentar

Ok, Nå jobber jeg i Spill-butikk og spiller Ps2 og Xbox(og GC), litt vel mye. Men til saken; Xbox kan briefe så mye de bare vil med pixel-shading og balle-shading de bare vil, Så lenge spilla ikke er noe interresant så spiller du ikke det ikke lenge.

Greit Halo er et spill som er bra, men gi meg til det pc, så skal jeg seriøst gidde å runne det.

Rallysport challenge ser seriøst pent ut med sine gresstuster og vann og alt det der. men ser man mye på de ekstra polygonene når man suser forbi i 200? Gi meg GT3 anytime, FET grafikk OG fet gameplay!!

Som et par har nevnt før meg, Det ser ut som mange der ute kjøper spill fordi de ser bra ut, men gidder ikke å tenke så mye på gameplayen.

Xbox har mye krefter, men som de bare viser gjennom grafikk, Kanskje de kunne slippe ut noe mer som Halo som har litt fet gameplay oxo. (Som egentlig skulle komme først til pc, men Bittelillemyk kjøpte opp hele shiten)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 11:11, AldaZar skrev:

Ok, Nå jobber jeg i Spill-butikk og spiller Ps2 og Xbox(og GC), litt vel mye. Men til saken; Xbox kan briefe så mye de bare vil med pixel-shading og balle-shading de bare vil, Så lenge spilla ikke er noe interresant så spiller du ikke det ikke lenge.

Greit Halo er et spill som er bra, men gi meg til det pc, så skal jeg seriøst gidde å runne det.

Rallysport challenge ser seriøst pent ut med sine gresstuster og vann og alt det der. men ser man mye på de ekstra polygonene når man suser forbi i 200? Gi meg GT3 anytime, FET grafikk OG fet gameplay!!

Som et par har nevnt før meg, Det ser ut som mange der ute kjøper spill fordi de ser bra ut, men gidder ikke å tenke så mye på gameplayen.

Xbox har mye krefter, men som de bare viser gjennom grafikk, Kanskje de kunne slippe ut noe mer som Halo som har litt fet gameplay oxo. (Som egentlig skulle komme først til pc, men Bittelillemyk kjøpte opp hele shiten)

Hør her: du jobber i spillbutikk og burde ha greie på dette. Xbox har vært ute i Norge i 3 måneder, 3 MÅNEDER!!! og PS2 i, ja lenge, ca. 1,5 år. PS2 hadde IKKE så mange rå spill som Xbox etter 3 MÅNEDER. Her kan jeg nevne de spillene jeg digger til Xbox:

Halo

Rallisport Challange

Moto GP

DoA 3

Amped

JSRF

Crash Bandicoot - The Wrath of Cortex

Jeg vedder 10000,- på at det kommer 10 personer etter meg som kommer til å slenge dritt om disse spillene, uten at de har prøvd dem engang :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 12:08, Jc-g skrev:

Hør her: du jobber i spillbutikk og burde ha greie på dette. Xbox har vært ute i Norge i 3 måneder, 3 MÅNEDER!!! og PS2 i, ja lenge, ca. 1,5 år. PS2 hadde IKKE så mange rå spill som Xbox etter 3 MÅNEDER. Her kan jeg nevne de spillene jeg digger til Xbox:

Synes Jc-g har et godt poeng med at eksbåksen har vært ute mye kortere enn PS2. Det kommer garantert til å bli mye fete spill på denne konsollen når utviklerne blir bedre kjent med teknologien (hvor kjente er de med teknologien egentlig? Vet at man regner med å kunne øke hastigheten på PS2 spill betraktelig (Hastigheten på PSX spill har jo økt med 300%(!!) siden de første PSX spilla ble sluppet) Blir spennede å se hva de får ut av PS2 som har en meget komplisert arkitektur, for å si det mildt. Senior programmern i Bizarre Creations (Project Gotham) sier at han regner med å kunne skvise 10-20% mer ut av xbox enn de gjorde på sitt forrige spill).

Det er noe alle burde glede seg over (inkludert meg selv, hvis jeg får råd).

Quote:

Tetris er kult nok det, men jeg tipper at du ikke hadde vært særlig fornøyd hvis du kun hadde en maskin som kun kunne kjøre Doom 1 eller Wolfenstein 3D i dag... Jeg tror alle vil ha bedre grafikk etterhvert, uansett hvor bra spillet er.. om grafikk eller gameplay er viktigst er en smaksak. Jeg mener at det er like viktig.

Min "maskinpark" består for tiden av:

1 PS2

1 Gameboy Color

1 Defekt Amiga 500

1 486 66Mhz 4Mb RAM

1 Defekt Atari LYNX

All annen PC spilling gjøres hos venner som har "litt" bedre utstyr.

Men, ja - grafikk HAR noe å si for meg også! Det er bare ikke avgjørende. Dessuten kan ny teknologi brukes til spennende ting, som f.eks. bedre AI, bedre fysikk-simulering, etc. etc.

Men bottom line er og vil alltid være:

"Er dette gøy å spille? Ja eller Nei?"

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 13:18, Ratatosk skrev:

Synes Jc-g har et godt poeng med at eksbåksen har vært ute mye kortere enn PS2. Det kommer garantert til å bli mye fete spill på denne konsollen når utviklerne blir bedre kjent med teknologien (hvor kjente
er
de med teknologien egentlig? Vet at man regner med å kunne øke hastigheten på PS2 spill betraktelig (Hastigheten på PSX spill har jo økt med 300%(!!) siden de første PSX spilla ble sluppet) Blir spennede å se hva de får ut av PS2 som har en
meget
komplisert arkitektur, for å si det mildt. Senior programmern i Bizarre Creations (Project Gotham) sier at han regner med å kunne skvise 10-20% mer ut av xbox enn de gjorde på sitt forrige spill).

Det er noe alle burde glede seg over (inkludert meg selv, hvis jeg får råd).

Så sa også Bungie på GDC i 2001 at de brukte 25% av Xbox sin kapasitet i Halo...

Quote:

Min "maskinpark" består for tiden av:

1 PS2

1 Gameboy Color

1 Defekt Amiga 500

1 486 66Mhz 4Mb RAM

1 Defekt Atari LYNX

All annen PC spilling gjøres hos venner som har "litt" bedre utstyr.

Men, ja - grafikk HAR noe å si for meg også! Det er bare ikke avgjørende. Dessuten kan ny teknologi brukes til spennende ting, som f.eks. bedre AI, bedre fysikk-simulering, etc. etc.

Men bottom line er og vil alltid være:

"Er dette gøy å spille? Ja eller Nei?"

Absolutt! Bedre AI og fysikk-simulering er også svært viktig for å gjøre opplevelsen troverdig, for ikke å snakke om lyden... Det er det mange som glemmer oppi all diskusjonen om grafikk osv.

[ Denne Melding var redigert av: Jc-g på 2002-07-04 14:22 ]

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-06-25 13:48, Kenny000 skrev:

Det er et bra bilde ja.

Spørs hvordan frameraten til PS2 er i dette øyeblikket. Jeg husker Max Payne hakket jo.....

Når det gjelder Xbox, blr det litt urettferdig å sammenligne med spillgrafikken. Xbox har bare vært ute i noen måneder (i Norge); PS2 har vært ute i noen år. Derfor er utviklingen på spillfronten kommet lenger.

Men det blir jo samtidig feil å sammenligne grafikken på PS2s første spill med de første til Xbox.

xbox har vært ute i over 1 år snart, så det er ikke noe å si på det da (det er ikke noen i norge som lager xbox spill er det vell)

den suger like mye uansett, det hakker jo for søren

Det jeg prøver å komme frem til, er at PS2 klarer å følge med på spillfronten, men bare intill videre. Snart vil den maskinen få problemer pga maskinvaren ikke klarer å holde følge. Da vil Xbox ha mer og gå på og kunne kjøre bedre graifkk og dermed dra fra PS2 på grafikk.

Men da er det vel ikke lenge til Sony kommer med en ny versjon av Playstation... :wink:

Og slik har vi et evig kappløp.

akkurat som med skjermkort-produsentene:

De som git ut et nytt kort, har det feteste. Men så kommer konkurenten med et fetere noen måneder senere!

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-06-25 13:49 ]</font>

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 14:12, Ratatosk skrev:

Ja, lyd er også viktig og må ikke glemmes.

Mine beste lydopplevelser:

ICO - Ga meg en følelse av å faktisk VÆRE der!

StarWars: Starfighter - Skywalker Sound baby!

jepp, men alle har ikke dd 5.1 anlegg on hjemmekino - men for dem som har det så er det nok konge.

btw, min beste lydopplevelse i spill er ifra shadowwarrior.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...