Joggi Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 hvordan kan jeg disable det integrerte skjermkortet på et asus a7v8x-mx hk har tenkt å sette i et agp skjermkort har et pci skjermkort men den tar allikevel 32 mb fra system minnet når maskin er på Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Når du setter inn eit AGP kort diasbler det seg sjøl. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Du disabler det i BIOS'en. Let litt der du (det er ikke så farlig som det ser ut). Mye fritid i kveld så jeg tok meg den frihet å finne det for deg: BIOS -> Advanced -> Chip Configuration -> VGA Share Memory Size -> Velg "Disabled" Lykke til! Endret 5. mars 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Du disabler det i BIOS'en. Let litt der du (det er ikke så farlig som det ser ut). Mye fritid i kveld så jeg tok meg den frihet å finne det for deg: BIOS -> Advanced -> Chip Configuration -> VGA Share Memory Size -> Velg "Disabled" Lykke til! bios har jeg 12 år erfaring med så jeg vet det meste det er ingen plass å disable dette på den plassen du nevener får valg om 16 32 eller 64 mb men dette kan sikkert skyldes at det er brukt et pci skjermkort som erstatning problemet er at det integrerte skjermkortet er defekt og jeg må da ha et nytt kort ville gjerne være sikker på at det var disablet kunne ikke finne noe om dette i bios eller i manualen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Du disabler det i BIOS'en. Let litt der du (det er ikke så farlig som det ser ut). Mye fritid i kveld så jeg tok meg den frihet å finne det for deg: BIOS -> Advanced -> Chip Configuration -> VGA Share Memory Size -> Velg "Disabled" Lykke til! bios har jeg 12 år erfaring med så jeg vet det meste. det er ingen plass å disable dette på den plassen du nevener, får valg om 16 32 eller 64 mb. men dette kan sikkert skyldes at det er brukt et pci skjermkort som erstatning. problemet er at det integrerte skjermkortet er defekt og jeg må da ha et nytt kort. ville gjerne være sikker på at det var disablet. kunne ikke finne noe om dette i bios eller i manualen. I manualen jeg finner hos Asus er det ihvertfall listet opp et valg kalt "Disable". Kanskje en BIOS-flash kan være på sin plass? Endret 5. mars 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå