Gå til innhold

Dell system!!

DevianX

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pc som sliter litt med dagens spill. Vennligst se underskrift. Burde jeg oppgradere denne pc med mer ram eller et nytt skjermkort??

512RD RAM koster 3000,- mens et GF4Ti koster rundt 4000,-

Denne pc'en klarer rett og slett ikke mer på spillefronten. Hakker og greier. J

eg har en annen pc på 2.4 ghz og GF4. der funker det bra. Jeg vil også at dell pc'en skal fungere bra på spill!

Takker for alle innspill!

Forresten er Dell pc'er bra til spill og slikt??Den er i hvertfall stabil. Har hatt den i 5 mnd. ikke klikke en eneste gang. Første gang i mitt liv!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså..du må jo ikke på død og liv kjøre max skjermoppløsning og full pupp på alle detaljer...sist jeg sjekka er det spillbarhet som er prioritert over at det ser utrolig bra ut..du har jo et kick ass system....og har du penger så seff kjøp skjermkort eller RAM..begge deler.....eller du kan prøve å sette innstilligene i spillet litt ned.

Jeg har runda Jedi Knight II, Medal of Honor, og spilt masse Wolfenstein...på min gamle PIII 550..dog et GF3 kort..men CPUen kan ikke gi den all dataen det trenger..og det har vært en knall spilleopplevelse..Jedi knight 2 er hos meg kåret til tidenes beste spill..EVER!!!..og jeg så ikke alle de fancy grafisk tinga engang!!

AKIRA

Lenke til kommentar

takker for svar. Men som sagt er denne pc'en kjøpt fra Dell. Jeg kan ikke tweake inn på bios. jeg vet ikke engang hva slags hovedkort det er på dell'en.

Da burde jeg kanskje i første omgang kjøpe mer ram?Men jeg tror gf3 kortet mitt er flaksehalsen min her.

På dell systemet får jeg 8500,- på 3dmark 2001 SE.

Mens på den andre pc'en får jeg mye,mye mer!

Hva får dere som har ca lik oppsett på 3dmark på default??

Lenke til kommentar

jeg nekter å tro på at den pc'n sliter i nyere spill.

se på mitt system, jeg kan kjøre alle nye spill..

jeg lukter bortskjemt drittunge..

PS. litt mer ram går jo ann, men det er ikke noe vits i å oppgradere det andre sakene.

PIII 500MHz

256 MB SDRAM

GeForce2 MX400 32MB

12 GB Quantum Fireball

31,4 GB Samsung SP4002H 7200RPM

Windows XP Pro/Windows 98 SE

[ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-06-25 13:48 ]

Lenke til kommentar

Seff, klarer den de nyeste spilla på maks. Men på GTA3 kan jeg ikke engang ha på høyeste oppløsning!Jeg kjører på 1280*800*32 og alt annet på fullt.

Har jeg på antilasing eller noe sånt på 4x hakker det som juling.

Jeg har en annen pc som er bygd selv med en 2.4 ghz og gf4 Ti 4600. Der funker det fett!

Jeg bare lurer på hvorfor det går så dårlig med dell pc'en. Den skal i grunn ikke være så dårlig allerede nå!

Lenke til kommentar

jeg har delt 120gb i 4 partisjoner. Det burde da holde og jeg har et bra registry uten noe tull. Men forsatt funker det dårlig på GTA3. Har orginal cd. Så ikke noe pirat kopi av det spillet.

Synes dere at gt3 kortet er flaksehalsen i dette systemet?

Lenke til kommentar

8500 poeng er bra or å være et geforce 3 ti500 kort. Hvis du får mye mye mer på den andre maskinen lurer jeg virkelig på hva det er?

Geforce 4 ti4600 får mellom 10000 og 12000 poeng. (det vil den også gjøre med din maskin). Dell maskiner har sine egene hovedkort, men det er absolutt mulig å gjøre enkelte endringer i bios. F.eks agp aparture size bør endres til 128mb eller høyere. (du trykker f2 knappen for å komme i biosen)

Lenke til kommentar

Takker for svar bludern.

Men hvordan setter jeg på agp inn på bios. Biosen til dell er nemlig dårlig. Har du msn?Kanskje vi snakkes over der?

På den andre pc'en med 2.4 og gf4Ti4600 får jeg 14987 poeng. Det er med overklokking av cpu!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 13:32, Tantor_ skrev:

Tror ikke jeg har sett en eneste fabrikkoppsatt pc som er bra på spill.

enig der spesielt når de reklamere med at de har gf4 videokort for å lure folk så får du gf4mx420 eller 440.men dell har jo gode maskiner til spilling,tror jeg da men de kan ikke måles med selvbygde pc`er eller pc`er fra psdata,komplett og så videre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 20:41, Danny skrev:

Quote:

Den 2002-06-25 13:32, Tantor_ skrev:

Tror ikke jeg har sett en eneste fabrikkoppsatt pc som er bra på spill.

enig der spesielt når de reklamere med at de har gf4 videokort for å lure folk så får du gf4mx420 eller 440.men dell har jo gode maskiner til spilling,tror jeg da men de kan ikke måles med selvbygde pc`er eller pc`er fra psdata,komplett og så videre.

dette er dell klar over siden de kun selger gf3 ti200 og gf4 ti4600...

Lenke til kommentar

Takker alle sammen for svar.

Men jeg lurer på noe. Jeg får nesten dobbelt så mye i 3dmark med den andre pc'en min. Er det så stor forskjell mellom disse to pc'ene??

2.4 og gf4 ti4600 ( bygd på egenhånd ) Score nesten 15000

og

2.2 og gf3 ti 500 ( dell pc ) score 8500

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd gf4 ti 4600 kortet på dell system. Jeg fikk forsatt ikke så mye som den andre pc'en. Jeg kom høyere. Jeg fikk 11678 poeng. det er jo forsatt 3000 poeng mindre enn det andre. Hva kan være galt nå? Dessuten hadde jeg mer ram. Nå har jeg på dell pc'en 768 rdram.

Den andre pc'en har 512 ddr ram. Dritt at dell'en ikke klarer mer i score!Men det gikk glatt på gta3 da jeg satte inn gf4 kortet. Alt på maks nå.uten at det hakker!

Lenke til kommentar

Benchmarken går jo utifra hele maskinvaren, så det er muligens der forskjellen på resultatet ligger. Du har jo fått masse god tips, så jeg kan kanskje slenge meg på en jeg også :smile:

Sjekk hvor stor swapfilen er og øk denne. Har du 256MB ram så setter du den til 2,5x mer og har du mere enn 512 så setter du denne til 1,5x mer. Hvis den står lavere vel og merke.

Du burde også sjekke om du kan oppdatere driverne til skjermkort, hovedkort, andre kort og OS. Evt. spillet for den saks skyld.

Slett temp foldere o.l

Kjør som de andre sier defrag og kjør cleandisk.

Sjekk over om du har programmer kjørenes i bakgrunn som du kan være foruten.

Pass på at ølen ikke står for nærme tastaturet og PCen generelt :smile: )

Her har du mine tips.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg har allerede gjort det du og andre anbefaler. Jeg og en annen har kommet fram til at det er en Dell pc. som hindrer at jeg ikke får høyere score på 3dmark. Jeg har sjekket ALT!!!Får ikke høyere.

Jeg får vel leve med det og lære at jeg ikke kjøper mer ferdig pc'er resten av livet mitt.

Dessuten ligger ølet ved natt bordet for å skjenke dama.hehe.

Det er ikke lite romantisk å drive med data når dama er hos en. Senga må da kjøres hardt. Vurderer vannkjøling til den. Blir så varmt der. Stor aktivitet der skjønner du!hehe. Går i et kjør der ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...