unleashed Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) :!: hei og hopp.. da har jeg som mange andre starta og laga meg hjemmelaga annkjøling :!: Bilder og worklogg litt lengre nede Endret 9. mars 2005 av unleashed Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 vitsen å poste denne under worklogs når du ikke har tenkt å vise prosjektet her ? du vet vel at det er bildekrav på worklog, ingen bilder ingen worklog. Enten blir threaden slettet, eller så legger du ut bilder med forklaring her! Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 ok! skal legge ut bilder og forklaringer nå Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Startet med selve CPU blokken: Arbeidstegning: Jeg freste blokka på skolen min. Siden jeg går Mekken så har jeg alt utstyret jeg trenger der! Dette var en smal sak, da jeg har en del erfaring med fresen, samt at den måler hver 1000 dels millimeter men x.y og z akse.. Så nøyaktigheten er meget stor:) Resultat av fresingen: Toppen på kjøleblokka: Til topp brukte jeg 3 millimeter tjukk kobberplate, jeg borret 2 stk 12 mm hull, og kappet til kobberør som jeg putta neddi hullene, og forsenket på undersiden, slik at når jeg lodder, vil loddinga fordele seg jevnt. Lodding: Til og lodde brukte jeg gassbrenner, og la først på et lag med sølvlodd langs kanten på blokka, så varmet jeg opp alt sammen til det va røglødende. bråkjølte det, så la jeg i lodd hele veien rundt blokka, samt rundt rørene. Jeg brukte sølv til loddinga, ca 60-70% sølv, og 30.40 % kopper, samt flusmiddel til rensing, dvs, at en sterkere lodding skal man lete lenge etter Ferdig loddet blokk: Prosjektet oppdateres!! Skal ta bilde av radiator, pumpe og vanntank! kommer så fort som mulig =) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Det er vel ikke så vanskelig å lage blokker med sånn utstyr. Har du mye igjen? Hva skal du kjøle? Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 skal bare sette det hele sammen! men må planslipe / pusse blokka først! det får jeg gjort på mandagen! i første omgang skal jeg kjøle kun CPU, men dersom jeg får temperaturer ned mot 30. C load, er det mulig jeg slenger på GPU og :!: Lenke til kommentar
kverna Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 ser bra ut! skulle ønske jeg hadde tilgang til sånnt utstyr. men du har _masse_ pussing igjen på den blokka lykke til! Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ser på hjemmesiden at du har tenkt og ta pumpen fra ein vaskemskin. Dette er ikkje å anbefale pga den ikkje er lagt for og kjøre 24/7. den vil nokk ikkje tåle og kjøre så lenge. Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 hehe det var det jeg fant ut jeg og! fare for at spolene blir så varme og smelter plastikken =) En kompis av meg har hatt vaskemaskin pumpe i flere måneder! men han har egen kjøling til pumpa han da! Bestilte meg denne tidligere i dag! Kommer forhåpentligvis med bilder av radiator og foreløpig pumpe og tank i kveld eller morgen! Spørs på batteriene til kameraet Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Skal du ikke lage tanken selv? Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Har laga en tank! i ei zaloflaske! men det er ingen pumper som passer neddi! Så når jeg først må kjøpe meg pumpe så får jeg like så godt i ei pumpe med innebygd tank Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ser bra ut dette, men hvordan går det med varmeregisteret?? Ingen ekstra som jeg kan få Unleashed Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du kunne bestilt denne. Den er mye kraftigere, du kan sette den utfor tanken, og den koster fire kroner mindre enn den du bestilte. Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Ser bra ut dette, men hvordan går det med varmeregisteret?? Ingen ekstra som jeg kan få Unleashed har bare en! men ta deg en tur til bilopphøggern, spør om å få låne et brekkjern, å etter et lite kvarter med knusing, slåing, knekking, knøvling å raserianfall så har du også et lite varmeregister i perfekt størrelse Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Du kunne bestilt denne. Den er mye kraftigere, du kan sette den utfor tanken, og den koster fire kroner mindre enn den du bestilte. at jeg ikke tenkte på det før da menmen, Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Tror jeg skal høre på bilfag jeg Unleashed om de har noen raddiser elr varmeregister å selge/gi bort Men du må legge ut det bildet av RBX klonen din da, den sketch up modellen Endret 6. mars 2005 av Naasaa Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Tror jeg skal høre på bilfag jeg Unleashed om de har noen raddiser elr varmeregister å selge/gi bort Men du må legge ut det bildet av RBX klonen din da, den sketch up modellen Jeg har allerede vært dær og hentet de 2 stk som var der Naasaa :!: Ruben fikk ene og andren tok jeg selv Men bilopphøggern har da vel radiatorer! Skal lage ny vannblokk, den kommer til og bli en RBX klone: Sketchupmodell av RBX Klone (Socket A) Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 Her kommer en liten Radiator update: jeg brukte et varmeregister av en Toyota camry.. Men for og få ut dette, måtte litt drastiske saker til :!: Dashbordet før jeg starter leting etter varmeregister Dashbordet etter at varmeapparatet er tatt ut Litt mer oversiktlig bilde av dashbordet Radiatoren Enda et bilde av Radiatoren Nokk et bilde av radiatoren På radiatoren har jeg loddet på overganger i kobber, til størrelsen jeg bruker! kommer med bilder senere! Jeg klaret oxo og svi et lite hull i radiatoren, men fikk tettet dette med ei kopperbot! Over til vannblokkfeste: Dette er ikke den peneste og beste festemetoden som finnes men måtte lage den i all hast i dag, siden jeg får pumpa mi om onsdagen brukte 1 mm plater i sidene og flatjern som stag i midten! og en skrue på midten som presser ned blokka ! : Anyway: her kommer bilder: Lenke til kommentar
Naasaa Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Den festemekanismen stoler jeg ikke helt på, spesielt ikke hvis du skal ha den på en athlon xp! Kan risikere å klemme kantene til core osv... Det bør du tenke på, men ellers ser det jo greit ut Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 (endret) Ny Update: Her er noen filmer av desperate forsøk på og få ut radiatoren :!: Filmene er i Quicktimeformat! Man må få ut litt raseri Etter stormen :!: :!: Endret 8. mars 2005 av unleashed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå