Gå til innhold

Bestille ny WinXP CD med SP2 - Løst!

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha hørt et sted at det er mulig å bestille ny cd med winxp hvis man har mistet sin gamle. Gjelder dette også hvis man har en gammel winxpcd uten servicepacks slik at man slipper å laste ned hele greia på nytt?

Jeg skal nemlig legge inn OS på nytt og har bare gammel CD uten servicepacks.

Spørsmålet er altså om det er mulig å få ms til å sende evt mulig å laste ned en installasjonscd med alt av siste sp inkludert hvis man har en gyldig key.

Er snakk om winxp pro no

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har et spørsmål: Dataen jeg har er kjøpt i Sveits, hvilken xp har jeg da? Teksten i XP er tysk (alt står på tysk), men i Sveits snakker også mange folk tysk, så jeg vet ikke hvilken xp jeg har. Er det slik at man må ha f.eks. engelsk sp2 cd hvis man har engelsk xp, eller spiller dette ingen rolle?

Har en norsk cd med sp2, men virker den på min (altså uten problemer)?

Takker! :!:

Lenke til kommentar
Hei!

Har et spørsmål: Dataen jeg har er kjøpt i Sveits, hvilken xp har jeg da? Teksten i XP er tysk (alt står på tysk), men i Sveits snakker også mange folk tysk, så jeg vet ikke hvilken xp jeg har. Er det slik at man må ha f.eks. engelsk sp2 cd hvis man har engelsk xp, eller spiller dette ingen rolle?

Har en norsk cd med sp2, men virker den på min (altså uten problemer)?

Takker!  :!:

:nei:

dessverre, norske sp2 går nok ikke sammen med den tyske xp.

men du kan bestille den tyske sp2 på samme måte som den norske.

adressen har jeg ikke lenger, men du kan sikkert få tak i den på microsoft norge

sin side.

lykke til

adressen for sp2 cd er her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...us/default.mspx

Endret av gaggen
Lenke til kommentar

Du kan også bruke programmet nLite http://nuhi.msfn.org/

Det liker jeg godt selv, for der kan du også lage installsjonscd'n til å være helt automatisk, slik at det er bare å fortelle den hvor den skal installere windows, å så gjør den alt selv, setter opp brukere å hele pakka.

I tillegg kan man legge til drivere, som f.eks. skjermkortdrivere, nettverkskortdrivere.... alle de driverne som ikke er med i winxp fra før....

Man kan også fjerne programmer man ikke trenger, slikt som windows messenger, slik at dette ikke en gang blir installert...

Genialt program, mange flere muligheter enn de jeg har nevnt her.... verdt et forsøk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...