Gå til innhold

Klespress på flere skoler


Anbefalte innlegg

Ikke at dette har noe med moter og klesstil å gjøre, og ikke for å kicke på JoachimRs toalettvaner, men så vidt meg forstått er det anatomisk korrekt å stå å pisse. Dette for at man skal få ut all urinen, slik at man slipper eventuelle "etterdrypp". Med andre ord; urinen, på vei fra blæra og ut utgangen, har en gunstigere bane slik at man oppnår best flyt, når man står.

 

Kan vel ikke bli mer OT en dette. Beklager.  :blush:

Nå er det slik at det er akkurat omvendt. Å sitte er faktisk mest gunstig.

Det nekter jeg faktisk å tro på. Med mindre akkurat det er noe som har evolusjonert seg fram i det siste årtusenet eller noe, har menn stort sett alltid stått og pisset, for hvilke andre muligheter har man hatt? Mannskroppen er designet for å stå og pisse.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html

http://www.aftenposten.no/helse/article952122.ece

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263285

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis folk ser ned på deg grunnet din klesstil så sier det egentlig en hel del om dem, uansett så er det beste å ta det som ofte er den tunge veien; nemlig å heller kjøre din egen stil og la de andre akseptere det etterhvert, enn å kjøpe nye klær og være ferdig med den saken.

Synes B|Real hadde et fryktelig godt poeng i saken:

Den dagen jeg tar på meg klær for å bli godkjent et eller annet sted er den dagen jeg slutter å leve.
Lenke til kommentar
Ikke at dette har noe med moter og klesstil å gjøre, og ikke for å kicke på JoachimRs toalettvaner, men så vidt meg forstått er det anatomisk korrekt å stå å pisse. Dette for at man skal få ut all urinen, slik at man slipper eventuelle "etterdrypp". Med andre ord; urinen, på vei fra blæra og ut utgangen, har en gunstigere bane slik at man oppnår best flyt, når man står.

 

Kan vel ikke bli mer OT en dette. Beklager.  :blush:

Nå er det slik at det er akkurat omvendt. Å sitte er faktisk mest gunstig.

Det nekter jeg faktisk å tro på. Med mindre akkurat det er noe som har evolusjonert seg fram i det siste årtusenet eller noe, har menn stort sett alltid stått og pisset, for hvilke andre muligheter har man hatt? Mannskroppen er designet for å stå og pisse.

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/20/420859.html

http://www.aftenposten.no/helse/article952122.ece

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=263285

Wow. Tabloider!

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

En annen ting jeg kommer på er at det er noen folk som kler seg annerledes kun pga psykologiske vansker. Dvs. det er en slags demonstrasjon mot foreldrene, eller andre. Med andre ord, noen folk kler seg provoserende for andre bare for å provosere.

Lenke til kommentar

Jeg hater klespress, synes det er utrolig tåpelig. Dagen at jeg hadde kjøpt meg ei splitter ny hettegenser med inpedependent korset på brystet, ble jeg spurt av en gutt i paralellklassen min om jeg var blitt satanist. Jeg tok tak i han og fyrte ham, ble så forbanna. Forstår ikke at folk tror jeg er satanist bare jeg går med et litt annerledes kors enn det de kristne har på brystet. Synes det er også tåpelig at folk mobber folk pga klestil/merke. Men på vår skole er FLAVA bannlyst.

Lenke til kommentar

Trendy! Du får bare jatte med dem til dyrlegen kommer.

Bare si at du har konto der nede og ønsker å benytte den nå.

 

For mitt vedkommende tok det litt tid før jeg fikk meg dame og da ble jeg beskylt for å være homo.

Sa bare at jeg var nekro, hadde mye gøy med det helt til en mann sa: "åja du knaller lik" som om ingenting var skjedd. :hrm:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er viktigere at man kler klærne man går i enn at merke er "riktig". Men jeg synes det er teit når folk som ikke kler seg ordentlig ser ned på de som faktisk gjør det og sier de bare er slaver av mote. Hvis noen vil kle seg i Armani og Lacoste så er man ikke noe svakere individ. Heller ei omvendt.

 

Veldig enig det du sier her

Lenke til kommentar
Går du inn for å være raddis, er det jo bare fortjent.

Ergo: Folk har ikke lov å være seg selv? :roll:

Altså, da snakker om eg folk som ikke er liksomraddisser men folk som har meninger som "samsvarer" med "raddisme", de må da ha lov til å kle deg hvordan de vil?

Folk får være som de vil, men de får nok tåle litt kommentarer om de skal være så unormale.

som andre har sagt. Definer normal for meg?

 

normal er et ord enkelte deler av samfunnet bruker til a omtale et A4 menneske, som passer det de mener er korrekt. altsa er ordet mer relativt enn det meste annet.

 

bare matte fa det ut :roll:

Lenke til kommentar

Merkelig nok har jeg aldri merket noe klespress verken på barneskolen, ungdomskolen eller videregående grunnkurs. Jeg har inntrykk av at folk respekterer hverandre og det de går i, uansett. Jeg har ingen spesiell stil, jeg går i det som jeg synes ser bra ut og trives med det. Eneste presset jeg tror jenter støter på er at de skal kunne plassere kroppen sin i traaaange bukser.

Lenke til kommentar
Merkelig nok har jeg aldri merket noe klespress verken på barneskolen, ungdomskolen eller videregående grunnkurs. Jeg har inntrykk av at folk respekterer hverandre og det de går i, uansett. Jeg har ingen spesiell stil, jeg går i det som jeg synes ser bra ut og trives med det. Eneste presset jeg tror jenter støter på er at de skal kunne plassere kroppen sin i traaaange bukser.

den har jeg ogsa merket veldig. kanke fatte at de egentlig er med pa det. ser ikke behaglig ut.

 

minnes en som sa "nar vi kommer hjem er det rett over i joggisen, for hvem onsker a ga rundt med en trad i rumpa og tights" noe i den duren

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...