Gå til innhold

Klespress på flere skoler


Anbefalte innlegg

Hadde fridag for noen uker siden så jeg ble med en gammel venn til skolen hans.

Jeg hadde på meg en cammobukse og en svart t-skjorte og en enda svartere jakke. Da jeg gikk inn i klasserommet så alle veldig rart på meg og hadde en veldig nedlatende tone, de fleste i klassen hadde tørkle og noe bortimot trendy saker på seg. I friminuttet måtte jeg drite og på veien til ramma fikk jeg høre "sjekk klærne hans ass","kjøper han klær eller lager dem selv" og flirte.

Ble så irritert at jeg gikk bort til sossene og spurte om noe var galt. "Stilen din" svarte de faktisk. Jeg ble så sinna at jeg tok og dro til han ene rett på nesa og la ham i gulvet :mad: . så kom det en lærer og... ja dere skjønner... sendt hjem kanskje politianmeldelse (veldig lite sannsynlig) Nevner ikke skole

 

hvorfor er det sånn på skolene, kameraten min som går på den skolen fortalte meg at han fikk samme reaksjon første dagen han gikk der så ved slutten av dagen kjøpte han seg et lass med klær for å passe inn :dontgetit:

dette er veldig trist og jeg blir så jævlig sinna at folk er sånn

Endret av Akiro Curosawa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ignorer dem. Er ikke værre. :p

 

EDIT: Eg blir kalt for 'mørkets fyrste' eller 'hedningen' men eg går ikke såå uvanlig kledd da... mer med musikken eg hører på. Forøvrig så mener de ikke no vondt med og eg har selvironi så det holder... :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Dette "problemet" er noe som for meg hører hjemme i en annen galakse. Har aldri fått til, og vil sannsynligvis aldri få det til heller, å merke meg hvilke klær andre mennesker går i. Kunne seriøst ikke brudd meg MINDRE, hva andre klær seg i. :!:

Lenke til kommentar

Den dagen jeg tar på meg klær for å bli godkjent et eller annet sted er den dagen jeg slutter å leve.

At folk snakker stygt om andre pga klesstil er så lavmålt at de har ikke peiling selv.

Greit nok, går du i samme gensern 3 uka på rad så burde du kanskje ta noen hint..

Lenke til kommentar

At min skole (Adolf Øiens skole i Tr.heim) sannsynligvis blir sett på som byens verste på det punktet, sier kanskje mest om forskjellen på Oslo og Tr.heim på det punktet.

 

 

Edit: på en måte enig med JoachimR. Når raddiser kler seg slik, gjør de det jo gjerne for å skille seg ut. De må tåle å bli gjort narr av. Men det er da grenser!

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Går du inn for å være raddis, er det jo bare fortjent.

Ergo: Folk har ikke lov å være seg selv? :roll:

Altså, da snakker om eg folk som ikke er liksomraddisser men folk som har meninger som "samsvarer" med "raddisme", de må da ha lov til å kle deg hvordan de vil?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Går du inn for å være raddis, er det jo bare fortjent.

Ergo: Folk har ikke lov å være seg selv? :roll:

Altså, da snakker om eg folk som ikke er liksomraddisser men folk som har meninger som "samsvarer" med "raddisme", de må da ha lov til å kle deg hvordan de vil?

Folk får være som de vil, men de får nok tåle litt kommentarer om de skal være så unormale.

Lenke til kommentar
Folk får være som de vil, men de får nok tåle litt kommentarer om de skal være så unormale.

Hva som er normalt, vil variere fra hvilken gruppe en frekventerer i. Man kan ikke forvente at folk skal klare å matche (gå normalt inn i) samtlige samfunnsgrupper heller.

 

At enkelte grupper rakker ned når det kommer folk som for dem er unormal, forteller bare hvor mye disse gruppene har i hue. Er vel verdt å merke seg at dette er forbeholdt gruppementalitet. Splitter du noen av disse gruppene inn i enkeltindivider, tenker de sikkert ikke over det selv en gang, når de treffer folk men annen klesstil. Langt mindre åpner kjeften for å kommentere det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Dette er vanligvis noe som bare forekommer på slutten av barneskolen og på ungdomsskolen. Det jeg har erfart er at i videregående, spesielt senere, begynner folk å drite i hva andre går i og det blir ikke noe slikt press lenger. Men på ungdomsskolen føler alle at de må la alle andre vite om meningene sine og at noen skal være "kul" og andre skal ikke være det.

 

Etter videregående er det ikke noe klespress i det hele tatt.

Men hvis man har tenkt seg å skaffe seg et kjæreste... så hjelper det kanskje å se litt ordentlig ut... ingen liker noen som ikke steller seg i det hele tatt... Man kan godt ha en "rar" stil samtidig som man ser ut som man har stelt seg ordentlig.

 

Det hele handler vel om at man skal være flink til å bruke den stilen man vil ha. dessverre er ikke alle dette, men det er jo egentlig ikke så rart. Ikke alle mennesker har et øye for stil og hvordan de skal få klær til å fungere i et antrekk. Heldigvis blir vanligvis disse menneskene sammen, så da er det ikke noe å engste seg over uansett.

 

;)

Lenke til kommentar

Har selv en rock-inspirert klesstil. Ikke akkurat det som er mote, men ingen homse skal sitte i Paris og bestemme hva jeg skal gå med.

 

Gutter som er er sjukt opptatt av mote, er stort sett de samme guttene som sitter og pisser...

 

Klær er en del av en person's identitet.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Eg husker en gang en som sa at gutter som i det hele tatt brydde seg hvordan de så ut i det hele tatt var homser....

 

Ser du hvor latterlig ironisk inlegget ditt er superseven?

Gutter som, eller egentlig folk som er sykt opptatt av mote kler seg faktisk litt forskjelig fra gjennomsnittet da de ofte ligger frempå moten og gjerne går lengre enn det andre gjør. "Moteopptatt" er en stil i seg selv.

 

Det som derimot er patetisk er de som egentlig ikke en gang liker hvordan de ser ut selv men bare kler seg slik i frykt for å bli for "anerledes", og snakker dritt til folk som kler seg forskjelig fra "standard" stilen.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gutter som er er sjukt opptatt av mote, er stort sett de samme guttene som sitter og pisser...

 

Og så? Jeg sitter på toalettet, så fremt jeg er hjemme, og er måtelig interresert i moter. Wow. Jeg passer inn i den steriotype! Bortsett fra at jeg ikke forstår hva det har med hvordan jeg gjør mitt fornødne. Jeg har alltid lært, fra jeg var helt liten, at det var best å sitte. Og det har jeg fortsatt med. Tror ikke det ellers har særlig mye å si det der, for hvordan man er ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...