HondaNSR Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei. Har problem med å gå innpå min pc via nettverket. Har XP Pro, og bruker ikkje passord. Nettverkstilkoblingen på pc`en min var D-Link cd`en til gigabitkortet mitt som satt opp. Har nettop innstalert xp, så har ikkje foretatt noen endringer på innstillingene. Har prøvd å gå inn via en annen pc, der kom det opp at eg måtte skrive bukernavn og passord, der prøve eg administratorpassord og alle tenkelige brukernavn som navn på pc`en og brukerkontoen min. Xboxen får bare beskjed om ingen tilgang. Er det noen som kan svare på hva eg skal stille inn for å få komme meg inn via nettverk? Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Har ingen kjennskap ved bruk av Xbox i nettverk, men prøv å slå av firewallen i XP... Hos meg har jeg slått den av hos alle pcene, da kommer jeg lettere inn. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Brannmuren var ikkje på, fungere fortsatt ikke. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) brukernavn :xbox passord :xbox det er til xboxen , mulig jeg misforsto Endret 5. mars 2005 av sniperdybe Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Skru på gjestekontoen på XP maskinen for at andre skal få tilgang til den uten å måtte skrive inn brukernavn og passord. Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 nei, gløym xboxen. Får ikkje til å gå innpå min pc, via annen pc med nettverk. Lenke til kommentar
sanscript Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Normalt skal det gå med gjestekontoen, men slå av simple filesharing og gjestekontoen, og lag et admin passord for pc`en din. Når du da kobler deg på med den andre pc`en, skriv så admin passordet og brukernavnet som du bruker på din pc. Husk på å dele noe da , og skriv inn den direkte stien til den delte mappen i windows explorer. feks: \\minpc\deltmappe, og huk av for å huske passord. Pro krever litt mer tukling, bla. sikkerhet om jeg ikke tar helt feil... Ps: eller så er det bare å prøve seg litt fram og tilbake... Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har fått til, lekte meg med en eller annen protocol bla bla bla, uansett, så funker det nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå