LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) heisann siden jeg har konfirmasjon i april så har jeg tenkt å investere i 2 nye høytalere og ny forsterker... har kikket litt rundt på komplett.no, lest noen produktanmeldelser osv og kom fram til dette : Eltax Millennium 500 Eltax AVR-800 det jeg da lurer på er om forsterkeren klarer de høytalerene fint + muligens en hitachi 165watt sub jeg har liggende. siden frakt kommer på ca 500kr så bør ikke høytalerene og forsterkeren til sammens koste mer en 3500kr kan jeg koble den forsterkeren til pc'n ? kom gjerne med andre forslag også. på forhånd takk mvh Aleksander Larsen Endret 5. mars 2005 av LupeN- Lenke til kommentar
sveggi Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Er subben din aktiv eller passiv? Ja det går an å koble denne forsterkeren til data, og den burde ikke ha problemer med å drive de høytalerne Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Er subben din aktiv eller passiv? Ja det går an å koble denne forsterkeren til data, og den burde ikke ha problemer med å drive de høytalerne er ikke helt sikker, men den fulgte med et suround system jeg kjøpte for 2-3 år siden.. her er da bilde av suround pakken : =) Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 om det har noe å si så er det en sånn plugg i hver ende fra subben til forsterkeren Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Tipper det anlegget der er like bra som eltaxhøyttalerne og receiveren.. Her er et annet alternativ, som er _MYE_ bedre enn ditt forslag: Gale 340 Cambridge Azur 340A Garanterer at dette låter mange ganger bedre enn eltax-oppsettet. Dersom du ønsker litt mer trykk, kan du jo alltids gå for noen billige CV-høyttalere istedet, men vil tro du får nok trykk iogmed at du har en sånn sub. Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 den forsterkeren er jo på _bare_ 2x40w ? hvorfor er egentlig det oppsettet ditt bedre ? glemte og si det, men har noen høytalere jeg skal ha som center og fram høytalere så må ha mer en 2x Lenke til kommentar
FM Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 den forsterkeren er jo på _bare_ 2x40w ? hvorfor er egentlig det oppsettet ditt bedre ? glemte og si det, men har noen høytalere jeg skal ha som center og fram høytalere så må ha mer en 2x Ikke tenk så mye på watt. Watt er bare tull og tøys. Tenk mer på lyd. Hvordan det høres ut. Hi-Fi-klubben har mye bra og anlegget atsjoo lister opp er ganske bra. Ta deg en tur til nærmeste klubb og hør selv Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Eltax forsterkeren lever GARANTERT ikke like mye som data'ene tilsier. Den trekker 320Watt, og skal liksom levere 6*100watt? I think not. NAD'en min er 2*50 watt, og trekker ca 350W. Lenke til kommentar
FM Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 NAD'en min er 2*50 watt, og trekker ca 350W. Samme som meg det. 320BEE? Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 hum. den nærmeste hi-fi klubben ligger 2timers kjøre tur fra her jeg bor. så det er liten tjangs for at jeg stikker opp å hører men det finnes vell kansje en lignende butikk rundt haugesunds område ? noen som vet ? Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Ligger nok en god del musikk sjapper i Haugesund, bare spør foreldrene dine eller noen andre du kjenner. De vet ofte mer enn du tror. (selvopplevd) EDIT: Du får mer for pengene viss du kjøper brukt Endret 5. mars 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 har DÅRLIG erfaring med å kjøpe brukt er på lan nå, så skal spør foreldrene mine i morgen om de vet om noe Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Tipper det anlegget der er like bra som eltaxhøyttalerne og receiveren.. Her er et annet alternativ, som er _MYE_ bedre enn ditt forslag: Gale 340 Cambridge Azur 340A Garanterer at dette låter mange ganger bedre enn eltax-oppsettet. Dersom du ønsker litt mer trykk, kan du jo alltids gå for noen billige CV-høyttalere istedet, men vil tro du får nok trykk iogmed at du har en sånn sub. Den pakken som foreslåes her er ikke bare MYE bedre enn Eltax, men i en helt annen verden Mye bedre Du må ikke henge deg for mye opp i wattene, da de som oppgis på Eltax høytalere, og reciever ikke er i nærheten av å levere samme kraften som exempelvis Cambrigde, og Gale. Dessuten er lydkvaliteten inn i hampen mye bedre på Cambrigde/Gale. Selvfølgelig ikke det beste du får tak i, men dersom du skal betale 4000,- så bør du betale for noe du kan være fornøyd med i mange år fremover. Ikke gå i den fellen at du betaler for noe som bare ser kult ut, og har mange blinkende lys, og høytalere med Digre elmenter (som egentlig bare er pappmasje ) Et alternativ dersom du ikke synes at Cambrigde/gale ser kult nok ut, og du vil ha noe mer rocka, kan være dette ! http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...226%20&cart_id= og http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...261%20&cart_id= eller for litt mer - http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...346%20&cart_id= Dersom du ser etter et rimelig men bra surround anlegg kan du jo se på dette : http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...384%20&cart_id= og http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...264%20&cart_id= Eller litt ned i pris : http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...276%20&cart_id= og http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0...400%20&cart_id= Dette er ikke det beste utstyret i verden, men ALLT SAMMEN spiller MYE bedre enn det du ser på fra Eltax, og er heller ikke så veldig mye dyrere. Lykke til Endret 5. mars 2005 av FallenA Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 det er jo litt opp i pris da men det ser jo bra ut, og er sikkert bedre en eltax men siden det er en liten stund til april kommer jeg nok ikke til å bestemme meg før den tid heller Lenke til kommentar
fjaeran Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 har DÅRLIG erfaring med å kjøpe brukt er på lan nå, så skal spør foreldrene mine i morgen om de vet om noe Jeg har veldig god erfaring ved å kjøpe brukt.. Kjøpte høytalere til under 1/3 av prisen. Og forsterker til 1/2 pris.. Veig fornøyd med både forsterker og høytalere.. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Så på noe brukt greier bare på gøy, og da ble jeg virkelig fristet. Fant en NAD 3400PE og Magnat Vector 77 til en pris av 5000kr tilsammen, 2500 for hver. Begge er noen år gammle da, men nytt koster vel det der 13-15000kr! Endret 6. mars 2005 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 NAD 3400PE og Magnat Vector 77 snakk norsk da Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) NAD'en min er 2*50 watt, og trekker ca 350W. Samme som meg det. 320BEE? Det stemmer det. Edit: Den heter 320BBE, ikke BEE. Endret 6. mars 2005 av Gromle Lenke til kommentar
Audioslave Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Edit: Den heter 320BBE, ikke BEE. Bokstavene BEE i produktnavnet står for Bjørn Erik Edvardsen Ergo heter den vel BEE Men dette var vel way OT, men klarte ikke dy meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå