<BøNilzen> Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Lastet ned en del programmer som jeg hadde tenkt p legge inn her på min Debian Woody maskin. De fleste krevde libc6 >2.3.x og jeg har bare 2.2.15 eller noe sånt. Jeg tok en apt-get install libc6 --reinstall og tenkte det ville gjøre susen. Jeg så den begynte å laste, og jeg tok meg en lur. Men da den var ferdig så jeg at den bare hadde lastet ned og lagt inn samme versjon på nytt Er det noen som vet hvordan jeg kan få lagt inn en nyere versjon? Edit: Jeg har en .deb fil liggende på disken, men den vil ikke installeres med dpkg pga. at den kolliderer med den allerede installerte versjonen Endret 5. mars 2005 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Jada jada. Har ikke fått lastet ned sarge ennå. Skal laste det ned på skolen snart... Men uansett hadde det vært greit å kunne fått oppdatert libc6 slik at jeg kan bruke de programmene jeg vil så lenge. Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Oppgraderer du libc6 til en inkompatibel versjon, må du oppgradere samtlige andre pakker innstallert på systemet. Du kan ikke forvente at du bare kan hive inn inkompatible pakker uten at dette brekker andre pakker som avhenger av den innstallerte versjonen. Det er tross alt en grunn til at pakkene du vil innstallere ikke fungerer med den versjonen du har innstallert. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Ok. Jeg regnet med at pakker som brukte versjon 2.2.x også kunne bruke nyere versjoner av libc6 men.. Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ikke når de er linket mot en eldre versjon med annen abi, da må de kompileres på nytt. Om api-en ikke er endret kan du laste ned kilde-debene og bygge pakkene på nytt dersom de krever andre bibliotek-versjoner enn de du har innstallert. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 De eneste pakkene jeg finner som krever akkurat den versjonen av libc6 som er installert nå er libc6-dev og libc6-prof, alle andre krever >=2.2.4-4 og da ser ikke jeg hvorfor jeg ikke kan oppdatere til 2.3.2 så lenge jeg da også oppdaterer libc6-dev og libc6-prof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå