jox Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 hvordan gjør jeg så det kommer side 1 2 3 4 ......... 90 91 92 94 på gjesteboka mi. Nå er det slik at du må trykke neste side. linkene til neste side er: side=gjestebok&from=11 neste side der igjen: side=gjestebok&from=21 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du bør først finne ut hvor mange sider det er tilsammen: ceil($antall_innlegg_tilsammen/$antall_per_side) Deretter må du finne ut hvor mange du vil ha foran .... og etter ....: 1,2,3,4 ... 7,8,9,10 Lag en snutt som sørger for at du ikke får overlappinger, 1,2,3,4...2,3,4,5 f.eks bør man unngå. Og så løser en whileløkke resten :-) Lenke til kommentar
jox Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2005 (endret) er litt vanskelig fordi det er en gjestebok og da vil antall sider forandre seg hele tiden. koden for å printe neste side nå er: (($from>1) ? "<a href='$me$getvars&from=".(($from-$ppp<1)?1:$from-$ppp)."'>Forige side</a> " : "").(!(($from+$ppp>$numposts)) ? " <a href='$me$getvars&from=".($from+$ppp)."'>Neste side</a>" : ""); tror jeg Endret 16. mars 2005 av jox Lenke til kommentar
kadutrur Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Dette virker (sakset fra et svar jeg fikk på et tilsvarende spørsmål her): <?php $start=$_GET['start']; //setter startpunkt for SQL select if (!isset($start)) $start=0; //lister 10 og 10 poster - antallet kan selvsagt endres $sql="SELECT * FROM table LIMIT " . $start . ", 10"; $sql_result=mysql_db_query($sql); //finne antal poster $query="SELECT count(*) as count FROM table"; $query_result=mysql_db_query($query); $row=mysql_fetch_array($query_result); $numrows=$row['count']; //lage Prev/Next linker if ($start > 0) { echo "<a href=\"" . $PHP_SELF . "?start=" . ($start - 10) . "\">Previous</a><br>\n"; } if ($numrows > ($start + 10)) { echo "<a href=\"" . $PHP_SELF . "?start=" . ($start + 10) . "\">Next</a><br>\n"; } //her kommer loop for å liste data ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå