Gå til innhold

USB mus klikker litt i Slackware 10.1 litt rart

Anbefalte innlegg

hei. jeg har nå akkurat installert Slackware 10.1 og er ganske fornøyd med det, det jeg ikke tenkte på var at jeg hadde kobla til Musa i USB porten og jeg har ikke noe overgang fra Musa til PS2 porten. derfor klikka musa litt når jeg kom inni X. den villa seg liksom ikke. jeg lurer på hvordan jeg får musa til å funke sikkelig i Slackware. kjernen som Slackware 10.1 kjører heter 2.4.29. noen som vet hvordan jeg får den til å funke?

Håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var noe av det jeg lurte litt på. hadde tenkt til å installere 2.6.x kjernen under installasjonen av Slackware, men det funka ikke så bra. noen som vet hvorfor? det er litt kjedelig med ting som ikke funker.

Lenke til kommentar
hei. jeg har nå akkurat installert Slackware 10.1 og er ganske fornøyd med det, det jeg ikke tenkte på var at jeg hadde kobla til Musa i USB porten og jeg har ikke noe overgang fra Musa til PS2 porten. derfor klikka musa litt når jeg kom inni X. den villa seg liksom ikke. jeg lurer på hvordan jeg får musa til å funke sikkelig i Slackware. kjernen som Slackware 10.1 kjører heter 2.4.29. noen som vet hvordan jeg får den til å funke?

Håper på mange svar.

Prøvd å bare kjøre mouseconfig også velge USB-mus? Det burde vel virke, med mindre det er noe mer komplisert.

Lenke til kommentar
det var noe av det jeg lurte litt på. hadde tenkt til å installere 2.6.x kjernen under installasjonen av Slackware, men det funka ikke så bra. noen som vet hvorfor? det er litt kjedelig med ting som ikke funker.

Slackware bruker 2.4 som standard. Hvis du skal ha 2.6 kernel så må du installere den manuelt senere.

Lenke til kommentar

med det samme jeg er i gang fikk jeg også problemer med lyden etter å ha installert Slackware 10.1. dette problemet hadde jeg ikke da jeg hadd 10.0 versjonen. hvorfor har jeg dette problemet i 10.1 versjonen da?

Lenke til kommentar
med det samme jeg er i gang fikk jeg også problemer med lyden etter å ha installert Slackware 10.1. dette problemet hadde jeg ikke da jeg hadd 10.0 versjonen. hvorfor har jeg dette problemet i 10.1 versjonen da?

Hvilket lydkort har du?

Lenke til kommentar

hei. har et Creative EMU10k1 kort. det funker fint i både Windows 2000 og funka fint i Slackware 10.0, men ikke i 10.1 joda jeg har prøvd, men det kommer en feil i oppstart når jeg logger inn som Root. det har noe med det grafiske å gjøre mener jeg å huske. jeg sitter i Windows 2000 nå, så jeg får ikke sjekka det i dag.

Lenke til kommentar
hei. har et Creative EMU10k1 kort. det funker fint i både Windows 2000 og funka fint i Slackware 10.0, men ikke i 10.1 joda jeg har prøvd, men det kommer en feil i oppstart når jeg logger inn som Root. det har noe med det grafiske å gjøre mener jeg å huske. jeg sitter i Windows 2000 nå, så jeg får ikke sjekka det i dag.

Tror nok du bør holde deg til Win2k ;)

Det hjelper ikke å si at du får en feilmelding, du må si nøyaktig hva feilmeldingen er.

Hva mener du med at lydkortet ikke virker? null lyd, ikke rett modul osv.

Vet ikke om du har løst musproblemet ditt, men det er ikke verre en å peke /dev/mouse til den musen du bruker (du kan også gjøre det med pkgconfig). I xorgconfig så sier du at musen er /dev/mouse og protokoll er imps/2.

Lenke til kommentar

Hvis EMU10k1-driverne er installert, har du prøvd "modprobe emu10k1"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...