Gå til innhold

Noen som har verktøy for fjerning av PLCC-kapsel?

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå greid å drite meg ut ved å flashe BIOS feil, som resulterte i at PCen ikke vil starte. Så nå må jeg prøve

1: Starte en annen PC jeg har, boote til DOS, bytte om BIOS brikken mens maskinen kjører (:ohmy:), og så flashe brikken jeg ødela med hovedkortet

eller

2: Kjøpe ny BIOS brikke på Epox for 150kr, og installere den

Begge krever at jeg får tatt ut brikken med et spesielt verktøy. Fant det på Elfa, men de er ikke åpne før på mandag igjen, og så er det litt kjipt å måtte dra helt ut dit bare for å bytte om litt på noen brikker. Det er vel ingen her som bor i nærheten av meg; Oslo-> Frogner, som kunne tenke seg å låne bort et sånt verktøy i en dag eller to?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bor i Fredrikstad kan du komme og låne! ;)

Ellers er det ikke noe problem å få ut IC'en med et lite flatt skrujern heller. Det er to spor på sokkelen, et i hvert sitt motsatte hjørne. Hvis du "jekker" opp IC'en litt og litt i hver av disse hjørnene får du den som regel greit ut.

edit: Så nå at du bor i Oslo. Prøv skrujern-"trikset".

Endret av 4WheelDrive
Lenke til kommentar

du har en halvtime på deg !

Åpen til kl. 17.00 i Torgata. Sandvika har opp til 18.00

Claes Ohlson

Verktøysett for data innehold-ende bl.a. kretsutdrager, klotang, pinsett, skrutrekker med 20 ulike bits, (spor, stjerne, Torx, 6-kanthylser, utv. 6-kant).

32-8268 149,00

Lenke til kommentar
du har en halvtime på deg !

Åpen til kl. 17.00 i Torgata. Sandvika har opp til 18.00

Claes Ohlson

Verktøysett for data innehold-ende bl.a. kretsutdrager, klotang, pinsett, skrutrekker med 20 ulike bits, (spor, stjerne, Torx, 6-kanthylser, utv. 6-kant).

32-8268 149,00

hehe, ble litt for sent nå (kun 10min igjen). men har et sånt verktøysett allerede, og tangen som følger med er mye bredere enn de hullene på sidene i sokkelen. tror kanskje den kun er for sånne avlange sokler.

får prøve med en tykk nål da, siden jeg ikke finner boksen med småskrutrekkerne mine :(

Lenke til kommentar
jippi, det gikk! nå blir der bare å flashe den da :S

for meg funka det berre med samme hk som det som hadde ødelagt bios, ein anna som hadde eit anna problemet måtte bruke flashtool'et som er tilpasset den biosen som har tatt kvelden og ikkje den som skal brukes på det kortet du brukar til å flasha med....

Endret av ghost7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...