Gå til innhold

Stille kjøle løsning til XFX Geforce 6600GT?

juwa

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg XFX Geforce 6600GT Gamers Ed... Djesus inn i gampe R... Vifta på det kortet bråker, dermed er jeg på jakt etter en ny kjøleløsning til dette skjermkortet. Tenkte på en kjøleløsning uten vifte, noen som har forsøkt dette og vet at det fungerer?

Ellers mottar jeg med takk andre forslag som er "STILLE".

Har fra før et Lian Li 6070 kabinett så litt av poenget forsvinner når skjermkortet bråker sånn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg XFX Geforce 6600GT Gamers Ed... Djesus inn i gampe R... Vifta på det kortet bråker, dermed er jeg på jakt etter en ny kjøleløsning til dette skjermkortet. Tenkte på en kjøleløsning uten vifte, noen som har forsøkt dette og vet at det fungerer?

Ellers mottar jeg med takk andre forslag som er "STILLE".

Har fra før et Lian Li 6070 kabinett så litt av poenget forsvinner når skjermkortet bråker sånn.

Hva med denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307551&cks=PRL

-------------------------------

Darth

Lenke til kommentar
Skal du ha det stille bør du satse på en vifteløs kjøler. Har selv AC silencer på et 6800gt-kort, temperaturene er lave, men det bråker like mye som før.

OK.... men det bryter litt med det som står på hjemmesiden til AC (http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=62&data=3&disc=)

Men jeg stoler på din erfaring.

Jeg har enda ikke installert noe viftestyrings program. Tenkte jeg skulle prøve Ntune, men jeg har problemer med å avinstallere NVSU. Dog, er jeg usikker på om Ntune gir tilgang til å styre viften på skjermkortet....?

Videre, så ser jeg at høyden på AC løsningen, som det tipses om, er 38mm i høyde. Jeg har et MSI K8N SLI Platinum nforce 4 HK, så jeg må undersøke om denne ekstra høyden på AC kjøleren vil fysisk hindre meg i å implementere en SLI løsning senere.

Når det gjelder Zalman løsningen, vil den kunne kjøle godt nok for et slikt skjermkort jeg har? Eller trenger man den ekstra viften som det anbefales for "varme" GPU'er? (Da er jo man egentlig like langt som AC løsningen). Kan være jeg er lat, men jeg klarte ikke å finne spesifikasjonene for de fysiske "atributtene" for Zalman Heatpipe.

-juwa

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke installert noe viftestyrings program. Tenkte jeg skulle prøve Ntune, men jeg har problemer med å avinstallere NVSU. Dog, er jeg usikker på om Ntune gir tilgang til å styre viften på skjermkortet....?

Monterte et slikt skjermkort i går, det var jo reine støvsugeren.

Fant ikke noen mulighet for viftestyring i ntune, men kom over Dette programmet som ordner det. Dette hjalp betraktelig på støyen.

Du bør prøve dette for å spare hørselen inntil du får ny kjøler. :)

Endret av Mulle m
Lenke til kommentar
Når det gjelder Zalman løsningen, vil den kunne kjøle godt nok for et slikt skjermkort jeg har? Eller trenger man den ekstra viften som det anbefales for "varme" GPU'er? (Da er jo man egentlig like langt som AC løsningen). Kan være jeg er lat, men jeg klarte ikke å finne spesifikasjonene for de fysiske "atributtene" for Zalman Heatpipe.

Min erfaring med Sapphire Radeon 9800 Pro med Zalman sin kjøle-løsning er at den blir meget varm, så jeg monterte en ekstra vifte. Denne viften var riktignok helt stille (på laveste spenning), så det ble ikke noe ekstra støy. Har ET HIS X700 Pro SKJERMKORT nå med tilsvarende kjøle-løsning som Artic CoolING (HIS lever den ferdigmontert) og jeg synes støynivået på denne er akseptabelt. Noe mer sus fra viften enn mitt Sapphire kort med Zalman heatpipe og vifte er det. Jeg synes ikke det kan kalles "støy", men et svakt sus er det. Litt mer enn fra en 80mm 12db Pabst vifte.

Fordelen med Artic Cooling er at den trekker varm luft ut av kabinettet. Zalman sin løsning vil avgi varme inne i kabinettet og dette må kanskje kompenseres av raskere kabinettvifter.

Endret av T2
Lenke til kommentar

Wow , visste ikke at Gainward experttool fungerte på et XFX kort.

Justerte det slik at vifta kjører på 50% i 2d modus , og vips så var det som en annen verden!!!

i 3d går den opp til vanlig bråk igjen , men da gjør det ikke noe fordi at da overdøves den av lyden fra spill. *Takktakktakk*

Lenke til kommentar

Monterte et slikt skjermkort i går, det var jo reine støvsugeren.

Fant ikke noen mulighet for viftestyring i ntune, men kom over Dette programmet som ordner det. Dette hjalp betraktelig på støyen.

Du bør prøve dette for å spare hørselen inntil du får ny kjøler. :)

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...