Gå til innhold

CRT begynner å flimre/ut av fokus

Anbefalte innlegg

Hei, har hat en Philips 20T nå i 4 år, kjøpt brukt!(dvs ingen garanti) det er en 20" CRT skjerm.

Den har i den senere tid begynt å variere i lysstyrke, og nå også i fokus. Den gir også noen blink over skjermen med gjevne mellomrom. :ohmy:

Kan jeg risikere at den tar kvellen ganske snart, bør jeg tenke på å kjøpe ny? :hmm:

Er det noe botmiddel som kan kurere disse hikups? Skal snart flytte og hadde tenkt å kjøpe ny da eventuelt, til sommeren en gang ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har en kommentar til denne posten? :whistle:

Sliter med det samme sjøl nå, bortsett fra det med blinking. Skjermen blir uleselig i noen sek.

Trodde det kunne være statisk elektrisitet, så har prøvd DEGAUSS-knappen i skjermmenyen etpar ganger uten at det har hjelp på symptomene.

Lurer også på om det kan være skjermkortet mitt, men det er vel usansynlig(?)

Lenke til kommentar
Noen som har en kommentar til denne posten?  :whistle:

Sliter med det samme sjøl nå, bortsett fra det med blinking. Skjermen blir uleselig i noen sek.

Trodde det kunne være statisk elektrisitet, så har prøvd DEGAUSS-knappen i skjermmenyen etpar ganger uten at det har hjelp på symptomene.

Lurer også på om det kan være skjermkortet mitt, men det er vel usansynlig(?)

Prøvde DEGASUS kanppen sjøl, men det var ingen endring her heller :no:

Er det bare å pakke sammen og kjøpe ny?

Noen som har prøvd disse widescreen utgavene som for eks Apple sin 20" eller Sony sin 23". Hvordan virker disse i windows, blir det sorte felter eller? Hadde jo vært greit og hatt for å få en god film opplevelse :hmm:

Må vel oppdatere hardwaren i maskinen, vet ikkje om HK er bra nok heller, noen kommentarer på HW min i forhold til å kjøre LCD skjermer?

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar

Har samma problem med min brukte LG Flatron. Flimring nå og da, og den hopper fra helt krystallklar til litt blassere farger. Hjelper ikke å stille på noe somhelst. Plutselig hopper den tilbake til fine farger... Får vel selge min 19" Hansol'n og gi bort denne i tillegg, og kjøpe en LCD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...