captnpowder Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Nå er det like før maskinen får en luftetur ut av vinduet... Grrr.. Maskinen er flunke ny, kjøpt i USA. (Derfor vanskelig å bruke Dell Support (hadde ikke forventet såpass problemer m ny maskin..)) Opplever en rekke problemer med forskjellige programmer og mens jeg holder på med forskjellige oppgaver som jeg ikke skjønner noe særlig av. Kan ikke kjøre noe restore, da maskinen aldri har hatt noe tidligere oppsett som har funket. Maskinen virker generelt tregere enn hva jeg forventet. Mulig problemene har en eller annet felles opprinnelse, ellers er det flere forskjellige feil og problemer. Vet heller ikke om det er permanente eller sporadiske feil. Synes å ane at kanskje at kanskje skjermkort og/eller RAM er fellesnevner for feil, men det er godt mulig jeg er helt på jordet nå.. Har kjørt diverse feilsøking (inkl fra boot), men finner ingen feil. Kjørt Adaware uten at noe særlig tull har dukket opp. Kjørt virusscanning uten å finne noe. Ikke merket meg at maskinen blir spesielt varm heller.. Feil/problemer: Windows ”blue screen” - spesielt i IE, men også når jeg holder på med andre ting Word, spill, mm.). Har fått følgende svar når jeg har sendt ”error report”: - device driver (ikke spesifisert) - graphics device driver - add-on (ikke spesifisert) - add-on: Flash - memory win32k.sys og ati2dvag har blitt identifisert som trøblete.. Har forsøkt å kjøre Windows Update, men unsuccessful.. Får heller ikke oppdatert Mcafee eller Adaware reflist.. DVD avspilling låser seg (ikke prøvd å brenne ennå) CD avspilling/rip går tregt, låser seg, eller gir dårlig kvalitet (hakkete når jeg spiller av lydfilen), ikke prøvd å brenne ennå.. Gamle DOS-spill shutter plutselig ned (Diablo, etc.) Active desktop må restores med jevne mellomrom IE lukker stadig ned Specs på maskinen: Dell Inspiron 9200: Intel® Pentium® M 765 Processor (2.10GHz/400MHz FSB) GBM21HN 17 UltraSharpTM Wide Screen UXGA Display 1GB DDR SDRAM at 333MHz 2 Dimm 128MB ATI'sTM Mobility RadeonTM 9700 60GB 7200rpm Hard Drive Microsoft® Windows® XP Professional Office 2000 Small Business (Norsk) Adobe® Acrobat® Reader 6.0 8x CD/DVD burner (DVD+/-RW) with double-layer write capability Dell® Wireless 1450 Internal Wireless (802.11a/b/g, 54Mbps) Productivity Pack including WordPerfect® Dell Jukebox Paint ShopTM Pro® Studio trial, Photo AlbumTM Starter Edition DellTM TrueMobileTM 300 Bluetooth Internal Card Windows MP 10 PowerDVD Mcafee antivirus, firewall mm. Ad-Aware SE Personal Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp! Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Minne-feil kan ofte lage mye krøll ja, men her er det utrolig vanskelig å si hva som kan være feil. Kan jo være at hovedkortet er gåent også. Dette høres ut som noe Dell bør ta seg av. Lenke til kommentar
captnpowder Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Må nok få Dell til å kikke litt på maskinen ja. Men det var ikke særlig service på telefon ihvertfall. Mente jeg måtte utvide servicedealen for å gjelde når jeg ringte de her i Norge - siden maskinen er kjøpt i statene. Surt! Driver man et verdensomspennende firma, så må man da for f.. yte den service kundene har krav på overalt! Ingen andre som har formening om hva som er galt da?? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 har ingen formening om hva det er, men jeg vet jeg har samme problemet... (ser også at det er lenge siden noen skrev noe her, er det fikset?) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Men det var ikke særlig service på telefon ihvertfall. Mente jeg måtte utvide servicedealen for å gjelde når jeg ringte de her i Norge - siden maskinen er kjøpt i statene. Surt! Driver man et verdensomspennende firma, så må man da for f.. yte den service kundene har krav på overalt! Dette har du godtatt når du kjøpte maskinen: International Service Program for Notebooks * Choose the 3 or 4 Year Limited Warranty, At-Home Service, and Tech Support with your Inspiron notebook and you will automatically qualify for the International Services Program, which provides service and support for your notebook while you are traveling with it outside of the country. Dersom du ikke valgte denne serviceavtalen når du kjøpte maskinen har du selv valgt å binde deg til å måtte kontakte Dell support i USA. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) kan alltis prøve og reinstalere. kan vere et virus som virusprogrammene ikke finner elens. kan man ikke oppgradere garantien da? mener broren min gjorde det på sin dell, kansje du kan oppgradere garantien til en internasjonal garanti Endret 17. mars 2005 av MagE Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Kjør memtest, sjekk harddisken. De 2 første tingene jeg ville gjort, nr. 2.... Formater, legg inn standard windows. ikke restorecrappet som følger med... Prøv dette, hvis ikke det funker, så vet ikke jeg. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 kan man ikke oppgradere garantien da? mener broren min gjorde det på sin dell, kansje du kan oppgradere garantien til en internasjonal garanti Burde jo være mulig å oppgradere hvertfall. Hvis det er samme greie som vi kjører, så kan garantien oppgraderes så lenge maskinen fortsatt er i den garantitiden man allerede har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå