Gå til innhold

Jenter og Linux


Anbefalte innlegg

Jeg ville bare sjekke om det i hele tatt finnes linuxjenter her på forumet. Så hvis det finnes noen så rop ut(Hvis du er jente). Eller er det slik at jenter og Linux ikke går sammens ?

 

Dette er bare en undersøkelse om Jenter og Linux finnes eller om det bare er en myte... Kunne godt vært en Poll

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moro hvis jenter begynner å bruke Linux. Finnes sikkert en og annen jente som kan klassifiseres som "Linux-nerd". Men det hadde vært jævlig kult å møte en pen jente på byen og begynne å diskutere Linux/UNIX med henne.

Dessverre så har jeg ikke møtt en eneste jente som kan noe særlig om det. Synd, egentlig.

Lenke til kommentar
Det som overrasker meg, er at det faktisk finnes Linux-"nerder" som har dame :p

Ikke bare er jeg Linuxnerd, men jeg er en stygg en sådan :p Allikevel har jeg en kjæreste, som i tillegg til å ha klart å finne noe ved meg hun liker (vi har vært sammen i snart to og et halvt år), er alt en kan drømme om. :love:

 

 

I min erfaring velger jenter ofte Mac, fremfor å installere Linux på PC-en sin. "Ofte" betyr i denne sammenhengen at det har skjedd med tre stykker jeg kjenner, mens jeg ikke kjenner noen jenter som bruker Linux.

 

Til gjengjeld er kjæresten min nesten mer fanatisk enn meg når det gjelder enkelte Microsoftprodukter, og jeg tror at hun ville installert Linux på familien hennes sin maskin, hvis det var opp til henne.

Lenke til kommentar
Moro hvis jenter begynner å bruke Linux. Finnes sikkert en og annen jente som kan klassifiseres som "Linux-nerd". Men det hadde vært jævlig kult å møte en pen jente på byen og begynne å diskutere Linux/UNIX med henne.

Dessverre så har jeg ikke møtt en eneste jente som kan noe særlig om det. Synd, egentlig.

jobber på et studentutested i bergen. vi kjører en haug med linuxservere (men mest win2k-klienter dessverre). her jobber 3 jenter (glemte jeg noen nå?). noen av dem kan mer linux enn meg. må si det er litt festlig ja. hadde bare flere vært som dem =)

Lenke til kommentar

Hmm.. kjæresten min fortalte meg om linux en gang:

Linux, er ikke det en veldig rask internettleser? tror en lærer fortalte meg om det en gang

 

Men, blant jentene som var fast inventar på et dataparty oppi er var det ikke så sjelden å kjøre Linux tror jeg :w00t:

Lenke til kommentar

hadde vært artig om noen jenter faktisk browsa forumet her, men det ser dessverre ikke sånn ut. Men det finnes da mange linux-brukende jenter allikevel. Har ikke mange av dem i min nærmeste omgangskrets, men så lenge de har msn klarer de seg fint med linux og amsn når de er på hybelen hos meg.

 

Så grunnen til at de ikke bruker linux er ikke at det er for vanskelig, men at ting virker som det er hjemme...

Lenke til kommentar

Haha, jeg og brodern liker linux og da den stasjonære familie pcen krasjet og vi kunn hadde linux maskiner igjen i huset ... og damen skulle bruke den, da kom det gloser som ikke burde nevnes i kirken. Hun kom ut å sa: Fiks pcen jeg er så lei av "Dritt-ux"

 

-MortenGj

Endret av MortenGj
Lenke til kommentar
Haha, jeg og brodern liker linux og da den stasjonære familie pcen krasjet og vi kunn hadde linux maskiner igjen i huset ... og damen skulle bruke den, da kom det gloser som ikke burde nevnes i kirken. Hun kom ut å sa: Fiks pcen jeg er så lei av "Dritt-ux"

 

-MortenGj

ahahha DRITT-UX ! LOL!!!

Lenke til kommentar
Men det hadde vært jævlig kult å møte en pen jente på byen og begynne å diskutere Linux/UNIX med henne.

Kremt....må si at jeg synes akkurat den kommentaren der passerte grensen til tragisk :roll: Sånn ærlig talt...det er hakket for "nerd" å sitte å diskutere pc byen , fester osv. Er lang ifra en pc n00b sånn sett, men når jeg hører folk som snakker heftig om pc ute, blir jeg rett og slett flau... :tease:

Lenke til kommentar

Hm, lillesyster og mamma kvalifiserer? :)

 

Elles har ein jo fleire jenter rundtom - eg har aldri snak.. Eh, faktisk, ja - eg

har jo fått ei jente i klassa til å bruke Linux. Ho har vel snart brukt det i eit år

no. Synest litt synd på ho av di eg har ikkje satt opp lyd osb korrekt, heller ikkje

lært ho altslags ting skikkeleg. Dessutan henger maskina seg (sikkert problem

med RAM eller noko) av og til.

 

Men det hadde vært jævlig kult å møte en pen jente på byen og begynne å diskutere Linux/UNIX med henne.

Du kunne ha møtt venninna mi, men ho bruker det berre. Kjenner ikkje noko

stort til det. Var berre av di virus inntok maskina hennar så utruleg at ho ikkje

gadd å bruke Windows meir.

Lenke til kommentar
Men det hadde vært jævlig kult å møte en pen jente på byen og begynne å diskutere Linux/UNIX med henne.

Kremt....må si at jeg synes akkurat den kommentaren der passerte grensen til tragisk :roll: Sånn ærlig talt...det er hakket for "nerd" å sitte å diskutere pc byen , fester osv. Er lang ifra en pc n00b sånn sett, men når jeg hører folk som snakker heftig om pc ute, blir jeg rett og slett flau... :tease:

Hm, ja, forstår. Du er så sjelden på sosiale begivenheiter at du helst vil bruke dei til

andre ting. Ok. :) Men når ein er ute litt oftere så er det ikkje noko galt å snakke om

pc og teknologi, - det er jo nett det same som å snakke om fotball eller kva det skal

vere.

 

Sjølv om ein kan prate om data og teknologi i ny og ne så tyder ikkje det at ein skal

gjere det alltid. Eg hadde òg synest det hadde vore utruleg kult å truffe ei kjekk jente

på byen som kunne ein god del om Linux/UNIX. Det er interesser mann, ikkje ein

sjukdom - altså; same kategori som f.eks. engelsk fotball (som eg har lite til overs for).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...