Gå til innhold

Kjøpte ny prosessor, trenger hjelp med hovedkort.

Anbefalte innlegg

Jeg har en ett år gammel pc som jeg fikk kjøpt gjennom kommunen. I sisoft sandra står det dette om hovedkortet mitt:

hovedkortet:

Model:Intel Corporation 82815/EM/EP/P 815/EM/EP/P (Solano) Host to I/O Hub Bridge

Bus(es):ISA X-Bus AGP PCI IMB USB SMBus/i2c

Front Side bus speed: 1x 133Mhz (133Mhz data rate)

In order Queue Depth: 4 req(s)

Det var alt som stod om hovedkortet mitt. Det som er problemet er at jeg har kjøpt en ny prosessor. 1,73Ghz AMD. Er bare det at jeg må bytte hovedkort.

Hvilket hovedkort bør jeg velge?

Frykter at det ikke vil passe i dette kabinettet. Vil det gjøre det?(Hvis noen andre har lik pc som ble kjøpt gjennom Stavanger Kommune)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags PC merke er det du har kjøpt da...vi kan jo ikke si om det vil passe eller ikke uten å vite det. Men er det en Compaq eller IBM, så er det liten sjanse..de kjører sjelden ATX standard..de bygger som de vil..Dell har vært litt flinkere der.

åffer kjøpte du en CPU før hovedkort...før du sjekka om det ville passe?????

AKIRA

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 11:57, AKIRAx24 skrev:

Hva slags PC merke er det du har kjøpt da...

åffer kjøpte du en CPU før hovedkort...før du sjekka om det ville passe?????

Det er en IMB-maskin.

Jeg kjøpte prosessoren først, for dama til far er i utlandet å kunne kjøpe den billig, men det måtte hun få vite fort om jeg skulle ha den eller ikke, for hun skulle reise. Så siden den var så billig, så tenkte jeg at jeg fint kunne satse på å finne meg et hovedkort som passet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Kjøp MSI,MSI,MSI,MSI,MSI,MSI,MSI,MSI og atter MSI

Fått VELDIG mye bra kritikk her i det siste :smile:

Lenke til kommentar

ok, greit dere er ivrige gutter..men fyren sitter på en IBM........IBM...kabinette er med aller største sansynlighet spesial laget for et hovedkort....jeg foreslår du tar med PCen til en lokal datasjappe og ber dem sjekke om et hovedkort som støtter ATX standarden får plass inni maskinen....når du har funnet ut det..da kan du tenke på vilket kort du vil ha.

Men et nytt kabinett får du jo for en 6 - 900 kr

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...