SilentNET Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Jeg har sittet i hele dag nå å kommet fram til oppgave 6. Jeg har brukt "sniffer" for å få fram xxxxxxxx osv.. Jeg har også søkt fram til Shakespeare å xxxx xxxxx men når jeg gjør om ifra xxxxxx til binærkode som jeg senere prøver å gjøre om til bokstaver med xxxxx så blir det bare rot. Kan noen som har klart 6 i alle fall si meg om det er A eller B som tilsvarer 1 i binærtall? Er det B så kommer man fram til xxxxxxx = 0 å 0 er ikke lik noe ifølge xxxxxx. Gjør du det andre veien blir xxxxxx = 31 som er et tall som ikke finnes i xxxxxxx. Bruker du derimot xxx xxxxxx så finner du 31, men da igjen ikke 3... Jeg blir gal av dette!! i alle fall gi meg et hint noen som har klart det. [ Denne Melding var redigert av: pgressum på 2001-11-21 09:44 ] Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Presang i mailen din.!!!!!! :smile: Lenke til kommentar
zerokiller Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Fant ut av det selv også, level 3 neste Lenke til kommentar
Aonda Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Er det 2 passord på level 2??Har user name og eit passord som eg leste ut av FlashLevel2.swf ,da eg trykker videre så ber de meg om å skrive inn eit nytt passord det som det som eg har brukt tidligere passer liksom ikke inn...har lest alt i dette forumet men till ingen nytte ,er det noen som kan hinte, Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Jeg fant FlashLevel2.swf i temporary internett files. Sjekket den i Notepad, men da fikk jeg bare opp en masse kråke tegn, ikke noe leslig i det hele tatt.. Jeg vet heller ikke ossen jeg skal få lastet ned den swf filen på en annen måte. (Hjelp?) Sephiroth Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Nevermind.. jeg fant det... se nøye sier jeg bare :smile: Sephiroth http://www.clansalsa.com http://sephiroth.clansalsa.com Lenke til kommentar
atrax Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hvorfor sjekker jeg hw.no så sent på natta? Hvorfor i hælvete måtte dette være så gøy? Og hvorfor utsatte lvl4 nattesøvnen min med 1 faens time, bare fordi jeg gikk omveien om decompileren.. *banne høyt, rive ut store hårdotter fra hodet* Orker ikke begynne på 5ern så tidlig på dagen som nå, venter til etter middag når jeg har stått opp :wink:) Lenke til kommentar
Vlash Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Huff, det er sent og jeg burde vært i sengs for leeeeeeenge siden... har kommet meg til lvl 4, og har sittet i langt over en time med å decompile. Fant ikke mye ut av det heller! Så ser jeg her at man må ikke trenger å gjøre d!! Får vel ta en titt i min kjære temp. int folder! men det får bli i morgen! Natta folkens! Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 hihi 1,2,3 og 4 er easy shit i nr 5 må man hacke en dll fil.. det makta ikke jeg.. :razz: noen som har noen tips på et bra programm til å "decrypte" dll fila? send mail med url til progget eller noe a :smile: Lenke til kommentar
pskard Skrevet 20. november 2001 Forfatter Del Skrevet 20. november 2001 Quote: On 2001-11-20 07:02, Vakuum skrev:hihi 1,2,3 og 4 er easy shit i nr 5 må man hacke en dll fil.. det makta ikke jeg.. :razz: noen som har noen tips på et bra programm til å "decrypte" dll fila?send mail med url til progget eller noe a :smile: Ville heller ha konsentrert meg om .exe filen :smile: Let etter vbdecomp.zip for å kikke i filen :smile: Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 *argh* Takk for tipset med packet sniffern, jeg ble forvirret av proxy greia. "ENCRYPTION TYPE" regner jeg med at bare er juks? Og alle disse a'ene og b'ene fant jeg naturlig å oversette til binær. Da var det første jeg tenkte på ascii tabellen, men når jeg tenkte en gang til så fant jeg ut at tallene var for små Men som jeg leste litt over så er jeg ikke sikker på om a skal over settes med 0, men det er jo det som er mest naturlig. Noen hint? :smile: Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Ikke for å være vanskelig D_KILAH, men det er ikke noe presang i mailen min :/ Stikker på skolen nå å kommer hjem først 16:00, men da skal jeg fortsette med Try2Hack utfordringen ja. Hadde vært fint om noen kunne oppklart det jeg skrev i innledende post. Til de som er kommet til oppgave 5: IKKE bry dere om vbrun30.dll dette er rett å slett en run time library fil til de som ikke har støtte for å kjøre Visual Basic 3.0 programmer. Til alle oss andre som allerede programmerer i Basic er denne bortkastet :wink: Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Jeg trenger vbdecomp, og jeg gidder ikke betale for det..:smile: er på level 5 Sephiroth Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Hei Det var nå veldig kor "try2hack" engasjerte folk på forumet..:wink: Hmm...Kalle det hacking..Vel,vel...:wink: Lenke til kommentar
lilo666 Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 hmz. driver litt med opg 2 nå tror ikke d skal ta altfor lang tid... men anyway... fant også ut hvordan man får tak i alle pas/login på maskina i cookies - skal d vere så forbanna enkelt? fil - export/inport - export cookies.txt what? alle pass. brukernamn. emailz. even my motthers visa =P Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Noen som har et ørlite hint på oppgave 8 ? mvh Terje Lenke til kommentar
_cyb_ Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Tips til Level 5 Et VB program er avhenig av vbrunx.dll for å kunne kjøre. Den kompilerte filen inneholder ikke mye programkode i seg selv men referanser til ferdige funksjoner som befinner seg i vbrunx.dll. Så her er vi avhengige av å sniffe hva som skjer mellom programkoden og VB biblioteket. 2 tips - SoftIce og hmemcpy. Lenke til kommentar
lilo666 Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Postet: 2001-11-19 20:32 ID: 121 -------------------------------------------------------------------------------- Har lasta ned .swf fila i nr to og funnet det jeg tror er passordet samt url til neste level. Når jeg taster inn passordet samt brukernavnet fra nr 1 skjer det ingenting i flashen. Kommer ikke engang til Disneyland...hva er galt? ----------------------- feil passord/brukernamn =P nr4 any1? Lenke til kommentar
Pion_ Skrevet 20. november 2001 Del Skrevet 20. november 2001 Quote: On 2001-11-19 11:44, pgressum skrev:Hack en webside!En nederlandskside har lagt ut en hackertest. Den er i 9 ulike nivåer og det blir vanskeligere hele tiden. Det begynner lett med et enkelt javascript, men blir fort vanskeligere… Ta en kikk, det er helt lovlig og du finner fort ut om det ligger en skjult hacker i deg!Testen finner du her;http://www.try2hack.nl/level1.html######################################Ikke post:* linker til de ulike testene her* passordene* oppskrift på hvordan en løse hver testTips som:kikk på kildekoden ->helt okMen ikke tips a la:Kikk på kildekoden og lett etter xxxxxx. Etter den står passordet i klartekst... Klart den alt? Her er noe dere kan bryne dere på ... http://www.icefortress.com/ Møt noe som er litt vanskeligere enn den Per Øyvind fant :smile: Lenke til kommentar
pskard Skrevet 20. november 2001 Forfatter Del Skrevet 20. november 2001 Quote: On 2001-11-20 09:53, Pion_ skrev:Klart den alt?Her er noe dere kan bryne dere på ...Møt noe som er litt vanskeligere enn den Per Øyvind fant :smile: Ikke si sånt da... jeg sliter som en mann med level 6. Alt dette lete etter pakker og analysere det... har ikke gjort slikt før og da er det litt vanskelig vet du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå