Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok... seriøst.

Greit å få hint, men jeg skjønner meg ikke på de av dere som regelrett ber om løsningen. Hvor er "æren" i å ha klart det når man selv bare har utført andres instruksjoner?

De fleste levels krever en viss innsikt i programmering. De som ikke har det har rett og slett ikke forutsetningene for å kunne løse oppgavene, og jeg ser derfor ikke vitsen i disse maser og graver etter hint på oppgaver de overhodet ikke vil forstå uansett. (No offence).

Om man heller ikke vet hva vbrun er kan man vel nesten bare glemme å cracke en VB-fil vel?

(Still No offence).

Ellers synes jeg det er flere her som er litt vel gavmilde når det gjelder tips :wink:

Det er ok å lære av andre, men direkte instruksjoner fra andre tar vekk morroa.

-Me

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg er enig i det at det ikke ligger mye "ære"

i å klare det etter å ha utført instruksjoner fra

andre! Det koker bare ned til at man må få hjelp

til den nesten levelen også!

Men det er ikke alltid nødvendig med programmerings

kunnskaper, jeg knekket java appleten uten noe

kjenskap til java :grin:

Lenke til kommentar

Da har du hatt flax :wink:

Dvs, man trenger fks ikke kunne java så lenge man kan prinsippene bak programmering og skjønner logikken. Hvilket man ofte gjør om man kan et annet språk. Hadde selv ikke noe problemer med VB-oppgaven selv om jeg ikke kan vb.

Lenke til kommentar

Har heller ikke mye peiling på java, men greide å løse oppgaven. Tror ikke du trenger så mye kunnskap om java, bare litt sunn fornuft - det er som regel system i kodene du kan finne utav selv om du ikke vet hva alt betyr og ikke kan programmere selv.

____

TV

Lenke til kommentar

Ok, bare for å denge inn et innlegg jeg også:

Jeg har dessverre aldri lært meg programmering, og det er sikkert derfor jeg ikke kommer videre nå, orker ikke begynne på 8ern engang. Men jeg klarte meg jo fint hittil, uten kjennskap til noe spesielt språk. For meg er de alle like :wink:

Budskapet mitt er vel at du bare trenger å bruke skallen, tenke litt logisk for en gangs skyld, når det er noe du ikke forstår ved disse relativt enkle oppgavene. Jeg fulgte riktignok med i forumet, ikke for å se løsninger, men tips i riktig retning. F.eks. pakkesniffing på oppgave 6; derfra bør man klare seg selv syns jeg. Og når man har komt såpass langt på oppgave 5 at man har funnet kildekoden bør det ringe en bjelle når en konstant ramser opp hele alfabetet..

Uff, jeg får heller pakke sakene mine og dra tilbake til indre faens troms og militæret ;(

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-21 18:42, astrox skrev:

5-10 MINUTTER???

Det skal ikke ta mer enn høyst 30sekunder

å knekke den!! *lol*

Hehe.. enig! tror jeg brukte nøyaktig 15,7 sec..

Og jeg har ikke en gang peiling på JS.. :smile:

astrox: htmlhjelp? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-26 15:22, slescy skrev:

Jeg trenger litt hjelp med lev 5.. hvilket program bør jeg bruke til å lese exe filen i?? tror jeg har funnet passord og brukernavn når jeg leste den i wordpad med de funker liksom ikke..

Det er ikke så enkelt.. står ikke svart på hvit brukernanv og passord vettdu :wink:

Se n.ø.y.e. etter

___

TV

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-26 20:16, voodo0 skrev:

Try2Hack.nl 1-9 var lett. Bare og spørre hvis det er noe dere lurer på. Tok og testa Zebulun saken hos CyberArmy istede jeg, skal si jeg sliter med z2, klarer ei og lure til meg passordet fra 'Eliza'.

Har sendt deg en e-mail om spørsmål. Fint hvis du kunne svare :smile:

Lenke til kommentar

for å laste ned swf-fil

se i kilde der ligger navnet på swf-fila.

lag en simpel html-fil med link til fila.

høyreklikk på linken og velg lagre mål som

simple as that,

men lurer fortsatt på hvordan se ett passord

i en swf-fil

men så ekke eg så god på flash da :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-28 09:31, umy skrev:

for å laste ned swf-fil

se i kilde der ligger navnet på swf-fila.

lag en simpel html-fil med link til fila.

høyreklikk på linken og velg lagre mål som

simple as that,

men lurer fortsatt på hvordan se ett passord

i en swf-fil

men så ekke eg så god på flash da :smile:

bruk notepad eller edit i dos til å åpne filen. først av alt må du i det minste se inni filen for å komme deg noe videre :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...