geeqex Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Problemet mitt er at hele maskinen fryser seg etter at Lacien har vært aktiv en stund tilkoblet maskinen. Tror nok etter et halvt års bruk at varmgang er problemet. Harddisken fungerer fint om den står i vinduskarmen og vinduet er åpent. Men jeg kan ikke sitte med med lue og votter, så dermed lurte jeg på om noen har klart å åpne kabinettet til en Lacie HD? Noen som har anelse om det finnes en tutorial på det? Eller har gjort det selv? Jeg tenker på å kanskje sette inn en vifte i kainettet, men jeg ser ingen logisk måte å åpne kabinettet på uten å ødelegge det. Og det ønsker jeg ikke. Endret 5. mars 2005 av geeqex Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Tror ikke du bør åpne den, da ryker garantien. Prøv heller å kjøre et diagnose program for å se om den finner noen feil. Har du prøvd disken på en annen maskin for å se om det samme skjer der? Har selv en Lacie 250GB D2 disk, men jeg kjører den på firewire selv. Har hatt den stående på i 48 timer i strekk med konstant video rendring, har aldri merket noen slike problemer. Kanskje en firmware upgrade kan være tingen. Lenke til kommentar
geeqex Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Er klar over at garantien ryker hvis jeg åpner den, men slik som det er i dag kan jeg ikke ha det (åpne vinduet for å bruke harddisken). Har du forslag til et bra diagnoseverktøy? Er fortsatt interresert i å høre hvordan en åpner kabinettet på Lacien min... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Er ganske så sikkert på at det kabinettet må brytes opp ved hjelp av makt, og ved bruk av et flatjern langs sidene. Bunnen er jo laget av metall, mens dekselet over er av plast så dette kan sprekke. Har sett på det selv, og den ser ut som den er montert for ikke å åpnes. Altså at alt er "klikket" sammen permanent. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Hvist den blir så varm at den ikke kan brukes er det en garantisak, send en mail til dem du kjøpte den fra å og hør med dem om reprasjon evnt nytt produkt. Lenke til kommentar
Martin A Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har samme disken. Den blir fryktelig varm. Jeg skrur den av når jeg ikke bruker den... Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ville sendt tilbake disken og bedt om en ny jeg, kansje et annet merke. Virker som LaCie diskene blir veldig varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå