endrebjo Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) HT - hyper-transportHTT - hyper-threading-technology Hvis man tar utgangspunkt i BIOS så vil: - Hastigheten på HyperTransport-bussen på en Athlon64-prosessor være oppført som enten HyperTransport-frequency/frekvens eller HT-frequency/frekvens. - Grunnhastigheten på en Athlon64-prosessor (200 MHz stock) være oppført som HTT-frequency/frekvens. - HyperThreading være oppført som HyperThreading Technology eller HT eller HTT. Endret 6. mars 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Beetlebum Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Imens jeg for min del godt kunne tenke meg å se resultater fra trådstarter pcp160... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ehh HT og HTT er ikke det samme! Kjør med HT på du. I linux/UNIX-verdenen er HyperThreading omtalt som HTT. Edit: HTT = HyperTreading Technology Ja jeg har skjønt at dere i Linux verdenen er mer avanserte enn oss i Windows verdenen :!: Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ehh HT og HTT er ikke det samme! Kjør med HT på du. I linux/UNIX-verdenen er HyperThreading omtalt som HTT. Edit: HTT = HyperTreading Technology Ja jeg har skjønt at dere i Linux verdenen er mer avanserte enn oss i Windows verdenen :!: Og vi er stolte av det . Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Beetlebum Skrevet 06/03/2005 : 19:08 Imens jeg for min del godt kunne tenke meg å se resultater fra trådstarter pcp160... He he, ja beklager, jeg har vært bortreist. Men Ettersom jeg nå ser at endrebjorsvik89 og andre beroliger meg at det ikke vil skje noe mer dramatisk enn at det kanskje ikke hjelper, skal jeg ta og prøve litt på dette nå. Og skal også komme tilbake til "resultatene". Det jeg dog ikke vet helt er hvordan skal komme med noe mer håndfast tilbakemeldinger enn mine subjektive oppfatninger av flyten i FS9... Men skal gjøre noen forsøk i alle fall. Takk for alle svar så langt, og når det gjelder HT vs HTT skal ikke jeg blande meg inn i den diskusjonen, alle her vet hva jeg mener tror jeg. (Jeg kaller det da altså HT ) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hele den diskusjonen om hvorvidt HyperThreading skal forkortes med HT eller HTT begynte da noen kommenterte at jeg kaller det for HTT. Ganske tåpelig, egentlig. Men til topic: HTT påslått gjør at prosessoren klarer å takle flere tråder bedre, og maskinen blir generelt raskere enn hvis man ikke hadde hatt HTT i prosessoren. Når operativsystemet kjører, er det som regel mer enn en prosess som kjører samtidig, rettere sagt flere titalls prosesser på samme tid. Da er det greit å ha en prosessor som takler flere tråder samtidig på en god måte, og her er HTT god å ha. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg tror Fraps skal kunne måle FPS in-game. Ihvertfall hvis du finner ut hvordan du skal bruke det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg synes det er best å kalle det HT. Intel skriver jo selv bare HT på klistremerkene. Som sagt, jeg for min del skriver HTT, da det er det det heter i linux/UNIX-verdenen. OK.. siden du har en slik fin begrunnelse på hvorfor HT egentlig er HTT.. da må vi vel anta at det er du som har rett? "Siggen" din legger liksom enda mer tyngde i argumentasjonen din.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg har ikke uttalt meg om hva som er rett og galt. Men HT og HTT betyr det samme. Om folk bruker den ene eller andre, spiller ingen rolle for meg. Men det er absolutt ikke det som diskuteres. Denne tråden handler om hvorvidt HTT øker eller senker ytelsen på spill som ikke er skrevet med tanke på flertrådskjøring. Det er noen som har gjort en stor sak at jeg bruker HTT som forkortelse for HyperThreading Technology. I linux/UNIX-verdenen er det HTT-forkortelsen som er gjeldende, og når jeg er borti mye linux/UNIX-systemer, så sier jeg HTT. Det er like riktig som å bruke forkortelsen HT. Jeg synes forkortelsen HTT er mer riktig, men det er min oppfatning. Det som er et mysterium for meg er at folk faktisk lager en stor sak ut av hva jeg bruker som forkortelse. Helt på trynet. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) De som heretter vil diskutere forkortelsene HT vs. HTT oppretter en egen tråd. Har dere ikke noen fornuftig forklaring på hvorfor cpuen til trådstarter tilsynelatende ikke bruker 100% cpu i FlightSim med hyperthreading på så la være å post noe. Trådstarter må gjerne gi en tilbakemelding på at resultatet av å slå av Hyper Threading Technology ® ble 100% utnyttelse av cpu kraft i følge TaskManager Endret 6. mars 2005 av el-asso Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 De som heretter vil diskutere forkortelsene HT vs. HTT oppretter en egen tråd. Har dere ikke noen fornuftig forklaring på hvorfor cpuen til trådstarter tilsynelatende ikke bruker 100% cpu i FlightSim med hyperthreading på så la være å post noe. Trådstarter må gjerne gi en tilbakemelding på at resultatet av å slå av Hyper Threading Technology ® ble 100% utnyttelse av cpu kraft i følge TaskManager Ja det er jeg enig i... Det hadde vært fint om trådstarer slo av *HT* i BIOS og kom tilbake med en rapport om resultatet.. Det vil ikke skape noe problem for "windows".. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Ja, her er jeg igjen Har ikke hatt nok tid til å prøve med Fraps eller noe for form skikkelig måling. Men jeg har nå fått prøvd litt uten HT (HTT) påslått og jeg har overhodet ikke noe grunnlag for å si at det synlige resultatet ble noe bedre, jeg fikk litt problemer med crash i spillet (uten at jeg etter så lite testing skal påstå at det er noen direkte sammenheng mellom dette og HT vs ikke HT) Men det jeg syntes faktisk likevel var litt interessant, som også gjør at jeg vil sjekke dette litt nærmere i akkurat FS9 var forandringen i taskmanager. Det er slik at så fort spillet settes igang ligger taskamanager gaske stabilt. ca 100+ 10%(= totalt 60%) med HT. Når jeg skrudde av lå den tilsvarende stabilt på 80-90% (totalt). Så tilsynelatende bruker dette spillet mer cpu-kraft uten HT. Som sagt skal jeg ikke påstå at dette har noe for seg i form av spilleytelse, men syns det var litt oppsikstvekkende likevel. Så om noen tror de kan forklare/bortforklare dette fenomenet vil jeg lytte jeg Edit; Jeg skal også komme tilbake med litt fler oppservasjoner, og da med spillet kjørt fra en egen spill Win insnnstall jeg pleier å bruke. Da vil jeg få litt mer nøyaktige "rettferdige" intrykk, da det ikke ligger 50 prosesser i bakgrunnen og kjører nokså tilfeldig når jeg starter opp fra denne "spill disken" Det er bare en clean Windows med spill. Endret 7. mars 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå