Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimme Mercedes 190E 1.8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt usikker når det gjelder din motor. Jeg hadde en 2.0ltr forgassermotor på 90hk. Jeg bytta til insprøytning og fikk i teorien i allefall 122hk (det var det original 2,0ltr inspr. hadde).

Hvis du har forgassermotor så kan du sikkert finne insprøytning til den. Jeg betalte 1500kr for alt jeg trengte. Skal si det ble mer liv i leira etter det.

Du kan jo også bytte til ny "kvassere" kamaksel, gir litt ekstra. Ellers kan du bytte til letta svinghjul, gir deg bedre aks, men du minster noe på toppen av registret.

Lenke til kommentar

nå finnes det ikke 1.8 uten innsprøytning fra MB, du har foresten allerede skrevet at du har det (190E, E=innsprøytning).

og foresten skal du ha ca 109hest på kjerra di.

ang. trim så er det fint lite å hente på disse motorene...ivertfall uten turbo eller kompressor. Mosselman har kit til 190e, finter og annet svada trim er bortkastet!

Lenke til kommentar
Mye mulig at der er innsprøytning i den, men hvorfor står det vognkortet at jeg har bare 80 HK? :(

Nå er det lenge mellom hver gang jeg ser i ett vognkort, men effekten er vel oppgitt i kw ikke hk. I såfall blir 80kw * 1,36 = 108,8 =109hk. Så da stemmer det med det som tidligere er blitt sagt :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...