GlennDA Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei! Dette emne skal hjelpe meg og andre til å løse problemer med at de ikke har nok disk plas (Jeg her nok men skulle selvfølgelig gjerne hatt en CD-Rom til og helst en HDD til. Hva bør jeg gjøre for å løse dette problemet, evt hvilke komponenter bør jeg kjøpe?? En måte å løse dette på er å investere i en -ATA/133 u/Bios 1 kanalers diskkontroller, PCI. (Evt. hvilken type bør jeg kjøpe???????) Jeg har følgende: IDE Kontroller #1 - 1x 120GB HDD - 1x 80GB HDD IDE Kontroller #2 - 1x 80GB HDD - Plextor CD Writer Konklusjon: Jeg trenger en Diskkontroller, hvilken bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Hei ! Den du lister opp er sikkert meget god. Bruker selv denne Promise Ultra100TX2 U-ATA100 Kontroller PCI Retail (509,- på Komplett) Og er absolutt fornøyd :smile: Har 3 HDD og cdrom/brenner. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Det kan også være en ide å kjøpe et raid kort med det samme, den kan også brukes som vanlig ide, men du har muligheten til å sette opp et raidsystem med de fordelene det medfører, hvis du får behov. Du får gode raid kort i samme prisklasse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå