Gå til innhold

Leser ikke skjermkort reviews med P4

Anbefalte innlegg

er det bare meg, eller lukker flere en test umiddelbart hvis de ser at test systemet er en Pentium 4?

Skulle senest i dag lese en test av X850XT, så ser jeg: "test system, P4 2.8ghz"

lukka testen med en gang, CPU er jo en gedigen flaskehals.

hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P4 2.8 er flaskehals, ja. Med en 3.8 GHzer vil man vel se forskjell på x600xt og x850XT PE, men kanskje ikke mellom x800XL og x850XT PE. Anandtech hadde en guide om dette. En av konklusjonene var at hvis man har en 2.8GHz P4 eller en Athlon XP 2800+ (jeg er ikke helt sikker på alt dette) vil alt over GF 6600GT være "overkill". Slik situasjonen er nå bør high-end-skjermkort testes på high-end-prosessorer fra AMD, men det er viktig at de som skriver testene også gjør oppmerksom på at man ha en high-end-CPU for å utnytte et high-end-skjermkort, slik Anandtech sier.

Lenke til kommentar
Fordi bare AMDs råeste prosessorer kan utnytte de aller råeste skjermkortene (tror jeg). Det kunne se litt "pro-AMD" ut, men la du merke til "slik situasjonen er i dag"?

helt korrekt.

Ser mange sider tester med f.eks P4 3,4Extreme Edition, og da skulle det selvfølgelig ikke være noe problem.

Så kjører de X800pro og XT PE, eller 6800U og GT opp mot hverandre.

"there is little or no difference to be seen, not worth the extra bucks"

Vel gjett hva, du trenger en AMD 3800+ for å se forskjell, din 1000$ P4EE er flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Her er resultatene av testen jeg snakket om. Se også på neste side. Denne testen er gjort i HL2. Mindre CPU-intensive spill kan ha større nytte av raskere grafikkbrikker, men trenden i nye spill nå er jo bedre fysikk og AI, så nye spill som krever mye av skjermkortet vil oftest også kreve en rask prosessor.

EDIT: "Final words" bør forresten leses.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...