Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ASUS WL-500g problem

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt ASUS WL-500g en stund nå og jeg må si at jeg ikke ar imponert akkurat. Synes ikke signalstyrken som sendes er veldig imponerende. Det funker iallefall dårlig i vårt hus, selv om signal strength står på max (84). Er det mulig å bytte ut den antennen som følger med og kjøpe en med større "gain" ?

Men mitt egentlige problem er at jeg har store problemer med å overføre store filer eller filer i det hele tatt over det trådløse nettet. Den mister kontakten og sier at den nettverksplassen man kopierer fra ikke lenger er tilgjengelig. Veldig irriterende, har nyeste firmware på den også. Men kanskje det er innsillingene i routeren som må endres på?

Håper noen sjeler har noen mulige løsninger...

Mvh.

Børge Jakobsen

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig kortet i maskinen din det er problem med, når det gjelder det med overføring.

Jeg har en D-Link router og hadde samme problem, bytta routern et par ganger og sånn, men det var kortet som ikke var helt friskt..

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke ha anbefalt å sette sendestyrken til 84mW.

Om du leser http://wl500g.info/showthread.php?t=12 så viser i allefall det bildet at overføringshastigheten faller når den settes så høyt.

Hvilken firmware er det du har? Jeg har inne en custom firmware (denne: http://wl500g.info/showthread.php?t=1614) som fungerer bunnsolid.

Det jeg har hatt problemer med er at jeg ble disconnectet det tårdløse nettverket innimellom. Tenkte først det var wl500g sin skyld og prøvde div firmwarer og settings osv, men fant ikke ut av det. Så gikk jeg bort i fra Microsoft sin Zero Configuration, og brukte programvaren som fulgte med det trådløse kortet, og da forsvant problemet og alt fungerer nå som det skal.

Lenke til kommentar
Så gikk jeg bort i fra Microsoft sin Zero Configuration, og brukte programvaren som fulgte med det trådløse kortet, og da forsvant problemet og alt fungerer nå som det skal.

Hvordan gjorde du det ?

Merker selv litt ustabile tider med min 3Com AP og en Topcom USB dongle, men vet ikke hel hvem av dem som er synderen.

Hver gang jeg prøver å bruke software`n som kom med den topcom greia, får jeg bare at "Microsoft sin Zero Configuration ett eller annet..."

Lenke til kommentar
Så gikk jeg bort i fra Microsoft sin Zero Configuration, og brukte programvaren som fulgte med det trådløse kortet, og da forsvant problemet og alt fungerer nå som det skal.

Hvordan gjorde du det ?

Merker selv litt ustabile tider med min 3Com AP og en Topcom USB dongle, men vet ikke hel hvem av dem som er synderen.

Hver gang jeg prøver å bruke software`n som kom med den topcom greia, får jeg bare at "Microsoft sin Zero Configuration ett eller annet..."

På ikonet som klientprogrammet har i trayen (nede ved klokka) så høyreklikket jeg. Der kunne jeg velge hvilken av de to som skulle ha ansvaret for oppkoblingen.

Om det er samme opplegg med din Topcom USB dongle vet jeg ikke dessverre. Dette var jo i programvaren som fulgte med kortet mitt.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Takk for svar.

Prøvde å sette ned signalstyrken til 60 nå, dere har dett hastigheten øker.

Men problemet består ennå.

Prøvde nå å pinge maskinen jeg laster fra samtidig som jeg kopierer

filen over for å se om den virkelig mister kontakten med den, men

den får fortsatt svar fra maskinen, men kopieringen avbrytes med

samme windows feilmeldingen at nettverksbanen ikke lenger er tilgjengelig.

Skjønner ikke hvorfor det ikek går an å kopiere store filer over nettverket.

Hva betyr egentlig innstillingene:

- Beacon?

- Dtim?

er det noen som vet om noen av disse eller andre instillinger kan ha noe

med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Ja og når det gjelder hvilke nettverkskort som maskinene har.

Så er nettverket her bestående av

ASUS WL500g router

1 stk stasjonær maskin koblet med kabel til router

2 stk bærbare datamaskiner med Intel Pro Wireless 2200BG

2 stk stasjonære maskiner med Msi 802.11g WLAN Broadcom Chipset PCI Retail

Forøvrig, kopieringen jeg prøver på er mellom den stasjonære koblet med

kabel til routeren og til en av de bærbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...