j-- Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 heisann! Har jeg skjønt det riktig at man kan bruke frostveske istedenfor korrosjonsbeskyttelse? (ACfluid) Og jobben til korrosjonsbeskyttelsen er å holde det rent og fint inne i vannkjølinga ? (drepe alger osv..) Men så er saken at jeg gjerne skulle kjøpt det i en vanlig butikk, og uten rød/blå farge. Går det ann å kjøpe frostveske uten farge/med gulfarge? Eventuelt hvor? Lenke til kommentar
ADT Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Om noen hadde giddet å si konsentrasjonen også hadde det vært fint, lurer på det samme som trådstarter... Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Frostvæske er glimrende og sikkert mye billigere enn ACfluid..Jeg har aldri brukt noe annet selv. Det er korrosjonsbeskyttelse det også. Konsentrasjon: Ca 15% frostvæske. Har aldri sett annet enn rød eller blå. Fikk forresten på noe turkisaktig i Spania når jeg byttet vannpumpe på bilen, men byttet ut denne når vinteren kom i Norge. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 kan man ikke få tak i både konsentrert og utblandet frostvæske? gjelder 15% så for den konsentrerte frostvæsken eller den ukonsentrerte? Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Man kan få tak i ferdigblandet, men det koster mer. Jeg pleier å bruke konsentrert (15 &) og destillert vann, batterivann (85%). Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Sett at jeg bruker 15%/85% med frostveske/batterivann, vil da vannet bli blåaktig? Og hva skjer når jeg putter oppi gul fargetilsettning? Vil da vannet bli grønt? Har strevd med å kjøre "gul theme" i pcen, og da blir det kjipt hvis frostveska gjør vannet grønt. Endret 5. mars 2005 av clvn Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Men hva med tanke på at Frostveske er helsesakadelig da! Noe av vannet fordamper jo, og vist man bruker frostveske da blir man jo ruset på frostveske Lenke til kommentar
ADT Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Men hva med tanke på at Frostveske er helsesakadelig da!Noe av vannet fordamper jo, og vist man bruker frostveske da blir man jo ruset på frostveske Og hva er galt med litt vannkjølingsrus? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Men hva med tanke på at Frostveske er helsesakadelig da!Noe av vannet fordamper jo, og vist man bruker frostveske da blir man jo ruset på frostveske Det er ikke farlig i forhold til Aceton, og jeg har fordampa en halv flaske på rommet mitt mens jeg sov. Jeg er fortsatt i live! I brained my damage! Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Det er ikke farlig i forhold til Aceton, og jeg har fordampa en halv flaske på rommet mitt mens jeg sov. Jeg er fortsatt i live! hehe rekner med du hadde god utlufting da Lenke til kommentar
j-- Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Det er ikke farlig i forhold til Aceton, og jeg har fordampa en halv flaske på rommet mitt mens jeg sov. Jeg er fortsatt i live! hehe rekner med du hadde god utlufting da Nei, det var ubevist. Hadde helt en halv flaske med aceton oppi et syltetøyglass for å smelte bort noe plastik. Så satte jeg samtidig en talerken over glasset der hvor lokket skulle være. dessverre kom mamma for å hente gamle talerkner ol. på rommen mitt.. Dette merket ikke jeg før alt var fordampa Sett at jeg bruker 15%/85% med frostveske/batterivann, vil da vannet bli blåaktig? Og hva skjer når jeg putter oppi gul fargetilsettning? Vil da vannet bli grønt? Eller vil det gule være såpass mye sterkere enn det blå at man ikke vil se noe forskjell ifra uten frostveske? Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Husker jeg lærte av kunst & håntverks læreren min på barneskolen at blått og gult blir grønt... Du kan jo alltids prøve *lure på om det fins gul konditorfarge* Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Om du har gul fargetilsetning i tillegg til frostvæske blir vatnet grønt, ja, så då får du berre belage deg på å drite i frostvæske og kjøpe fargelaus korrosjonsbeskyttelse istedet. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Satrucci_: Takk Da kjøper jeg det så fort som mulig.. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Hva koster en flaske med frostvæske og batterivann sånn ca ? takk til alle svar Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Batterivatn koster fra 15-20kr literen. Frostvæske hugsar eg ikkje heilt, men det er ikkje mykje... Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Noen som vet om jeg kan bare helle frostvæska oppi systemet (har destilert vann som sirkulerer nå) eller MÅ det blandes med vannet først ? ? Takk for alle svar (tips) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Noen som vet om jeg kan bare helle frostvæska oppi systemet (har destilert vann som sirkulerer nå) eller MÅ det blandes med vannet først ? ? Takk for alle svar (tips) Den kan gjerne helles rett i det vannet som befinner seg i systemet ditt. Ulempen er at det blir vanskelig å beregne det riktige forholdet mellom vann frostvæske, som vanligvis ligger rundt 10-15% Det er ingen katastrofe om du har i litt for mye, bortsett fra at vannet´s kjøleevne reduseres noe. Kjenner du derimot til den omtrentlige vannmengden i systemet, så bør regnestykket bli enkelt. Et normalt oppsett vil vanligvis romme mellom 1/2 og 3/4 liter, så det er ikke rare skvetten med frostvæske som skal til..... Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Takk Skrue,har lurt en del på dette hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå