kjell-inge Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) jeg sitter på den ene maskinen som har trådløst nettverkskort og jeg kommer inn på internett med denne men ikke den som er koplet med kabel det virka i går. står bare medium frakoblet og lite / ingen tilgang på lokal tilkobling alle kbaler er plugga og alle lys lyser hva kan det være ? jeg restara den så virka det plustelig ikke Endret 5. mars 2005 av kjell-inge Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hvis det var hele internett som datt ned på den maskina, så kan den ha blitt skadet av dette. Jeg vet ikke hvor tungt internett er, men det er uansett ikke bra og miste ting på maskina. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Prøv å koble fra nettverke og plugge til igjen. Du har sikkert fått en Apipa adr. (169.254.x.x). Du kan også bruke ipconfig /release og ipconfig /renew. Håper det hjelper... Lenke til kommentar
kjell-inge Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 hjelperdet med å formatere ? den får ikke ny ip for det oppstår en feil :S Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Datt hele internett ned? Ligger hele internett oppå maskinen din? <<Fnis>> Lag en bedre topic da vennen! Lenke til kommentar
kjell-inge Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 jeg spør faktisk om hejlp ikke sånne som skal pirke på alt kan du hjelpe meg eller ikke ? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg forstår virkelig ikke hva du skriver. Det er ikke ofte jeg skriver at folk skriver som en gris, men dette tar kaka. Har lest gjennom flere ganger nå og forstår forsatt ikke hva du mener. Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Medium frakoblet betyr at ledningen (TP) ikke er koblet til maskinen din. Hvis den er tilkoblet så antar jeg at det har blitt en feil på ledningen din slik at du eventuelt bør prøve med en ny.... Kent Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Om eg forstår deg rett. To datamaskiner, begge tilkobla ein internettforbindelse. Nr 1 har trådløs forbindelse nr 2 har kabel. Den trådløse fungerer forsatt men maskin nr 2 får du feilmelding om at "medium frakoblet"? Du har sjekka kabler og lys på det som maskina er tilkobla? Router/modem nettverkskort. Mulig hjelp: Kjøre ipconfig for å sjå om maskina har fått ip? ( noko anna enn 162,xxx,xxx) enveltuelt ipconfig /renew eller /release -> /renew Viss det kjem opp at mediumet er frakoblet der også så ville eg sjekka kabelen litt grundig, spesielt kontaktene om lederene sitter godt inni RJ45-pluggen. Lenke til kommentar
kjell-inge Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 det er fixa det var nettverkskortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå