Oracel Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Som topic antyder har jeg gjort noen forsøk på makrofotografering. De jeg er mest fornøyd med selv finner dere her -> http://home.powertech.no/oracel/pix/ Vil gjerne ha råd når det gjelder de uskarpe bakgrunnene og omgivelsene, og kritikk på bildene generelt. Kameraet er et Fujifilm S5500 som jeg fikk i posten på onsdag, så jeg er ekstremt fersk i det her. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Makrofotografering er moro. Problemet med dine bilder er at de var helt ordinære. Du hadde et bilde av et nettverkskort, jeg har tatt bilder av andre kort som ser helt like ut, selv bordflaten ser ut til å være den samme. Du trenger et spennende motiv og eller høy teknisk kvalitet før makro bilder blir noe ut over det vanlige. Til å være helt fersk så er bildene dine helt ok. Det du må jobbe med er å forandre lyset for å få spennende skygger og forandre bakgrunnen for å isolere motivet bedre. Ta mange bilder og se på hva andre gjør, det lærer du mye av. Se foreksempel på tråden med dråpebildene. Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg syntes de var tødde jeg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Vil heller definére disse bildene som nærbilder, ikke macrobilder. Lyset er også relativt platt, bakgrunnen er ingenting å rope hurra for, og det var også en del støy i bildene (juster ned ISO-verdi hvis det lar seg gjøre). Utsnittene var også relativt dårlige.. det var mer "dokumentasjon-bilder" enn "fotografi-bilder". For mer informasjon (og knakende gode bilder), besøk Macro-forumet på FredMiranda.com. Kjøp deg en fin blomst og bruk noen bordlamper for å lage skygger (ikke bruk blits), og lek litt med manuell fokus, så skal du etterhvert få til noe bra bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå