mirene Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg er hos en kamerat. Han har kjøpt et MSI KT6 hovedkort. Og Sempron 2600 CPU Jeg har instalert CPU for han men når jeg slår på maskinen,så lyser den modulen med 4 diodelys på,rødt. 4 røde lys betyr feil instalert,eller ødelagt CPU. Har tatt av kjøleviften,men finner ingen fysiske feil med brikken. Skader det om en har litt for mye kjølepasta på ? Maskinen starter jo opp (CPU vifte +andre vifter funker) )men den går ikke in i BIOS eller reagrer på annen måte. Noen som har noen gode tips. ? Tror dere CPU var ødelagt ved ankomst ? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 nei, jeg tror ikke cpuen er ødelagt, men derimot at hovedkortet ikke støtter prosessoren.. hvis ikke jeg tar feil er Kt6 et noe eldre hovedkort, mens sempron cpuene er ganske nye.. derfor bør du se om du kan klare å få oppgradert biosen på hovedkortet med en annen prosessor (en athlon xp eller duron cpu) og se om det hjelper.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg