meastp Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Hei! Leser gjennom hjemmelagde vannkjølingsløsninger her på forumet nå (worklogs), og må tilstå at jeg er fristet. Kombinasjonen tynn lommebok og evnen til å drømme, gir meg skikkelig lyst til å forsøke dette selv! Siden jeg er nybegynner, gjelder det å ta ett steg av gangen. Jeg vil tro at CPUblokka er den vanskeligste delen, og derfor tror jeg det er lurt å begynne med den (finner da ut om dette blir for vanskelig eller ikke). Jeg har da en Athlon XP 2000+ på Socket A, og jeg fant ingen prosjekter med samme CPU (prosessortype/sokkel). Er det noen som har en oppskrift på CPUblokk, eller i det minste informasjon om mål og gode designtips ? (Har bl.a lest prosjekt TDX-klone og denne passer vel ikke til min prosessor?) Endret 5. mars 2005 av meastp Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 TDX'en som du linket til har vel svært høy effekt på et lite område. perfekt for sokcet A. men den prossesoren varmer vel ikke så mye? en S form burde holde i mengder Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Ok, her kommer noen spørsmål. Inkluderer "perfekt for Socket A" at den passer med skruehull etc. ? Sitter med et MSI KT333-BR Kan jeg bruke den senere på andre "plattformer" ? Da er det vel ikke så dumt å være forberedt? Kunne jo hende jeg ville overklokke litt også... Jeg er som sagt ny, og er ikke helt fortrolig med termene. S-form ? (Jeg skjønner prinsippet, tror jeg, men om du har et bilde? Det som er fint med TDX-guiden er nettopp at det er en guide - slipper å begi meg ut på "farlig", ukjent terreng. Play it safe! Ang. varme. Jeg får lite ut av det, men hvis du blar litt nedover her, ser du hvor mye varme det er snakk om. Endret 5. mars 2005 av meastp Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) 1-alle atx socket A hk har "samme" skruehull 2-Lurer på om det er en standar på avstanden mellom hullene. men dette er noe jeg er svæert usikker på. 3-Her er iallefall S-formen: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC21004 4-Enig Endret 5. mars 2005 av MagE Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 (endret) Ok. Allikevel kommer vi/jeg jo ikke unna at jeg har en guide for TDX-klonen, da... Jeg har heller ikke tilgang på freser, så det blir umulig å frese ut en "s-form". Da er det vel bare å handle kobber og plexiglass, da. *Løst inntil videre* Endret 5. mars 2005 av meastp Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har heller ikke tilgang på freser, så det blir umulig å frese ut en "s-form". du trenger ikke fres for og lage en s-form. en borremaskin med stativ vil vel også fungere. men TDX'en er bedre uten tvil Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har heller ikke tilgang på freser, så det blir umulig å frese ut en "s-form". du trenger ikke fres for og lage en s-form. en borremaskin med stativ vil vel også fungere. men TDX'en er bedre uten tvil Ok... tror jeg går for TDX først som sist. Har snakket litt med Skrue og fått nyttige råd og vink. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Her er noen mål [bilde] Den var ikke dum. Takk. Leste forresten workloggen din. Veldig bra! Du brukte 6 mm plexiglass til vanntanken? Pappa hadde en del 3 mm plexiglass liggende. Kan jeg bruke det, eller blir det for tynt? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Her er noen mål [bilde] Den var ikke dum. Takk. Leste forresten workloggen din. Veldig bra! Du brukte 6 mm plexiglass til vanntanken? Pappa hadde en del 3 mm plexiglass liggende. Kan jeg bruke det, eller blir det for tynt? det er vel ikke noe serligt trykk på en vanntank, så det burde gå bra med 3mm, ellers kan du jo bruke 2 lag Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Nettet forsvant her i går kveld så da tok jeg meg like så gjerne litt tid til og tenge meg ny cpu blokk i Sketchup! Har laget arbeidstegninger til en RBX klone. Målene til hull er beregnet til socket A. Tegning her Dersom noen vil ha sketchup fila for og legge til mål til andre socketer kontakt meg PM Selv skal jeg snart begynne på prosjektet mitt RBX klone Legger ut på worklogs når jeg har kommet i gang, eller så tilføyer jeg til mitt eksisterende vannkjølingsprosjekt! Lenke til kommentar
meastp Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har laget arbeidstegninger til en RBX klone.Målene til hull er beregnet til socket A. Tegning her Den der så ikke dum ut! Men jeg regner med at du har tilgang på utstyr? Ser ikke ut som om den kan lages med baufil og drill, akkurat Lenke til kommentar
unleashed Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har tilgang til fres, og alt det der ja! Går mekaniske fag og har 12 timer verksted i uka :!: Lenke til kommentar
Hologram Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Her er noen mål Har du kanskje ein sånn teikning av soket 754 og?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå