Fred-rik Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg har en linje som er på 750/150 kb/s fra Canal Digital. Når jeg har slått på Azureus går det veldig tregt å surfe. Dette er jo så klart fordi torrenten rapper all båndbredda. Men vil den også rappe fra IP-telefonen? Jeg er litt redd for at linja skal ''lagge''. Noen som kan svare meg på dette? Lenke til kommentar
skille Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det vil den nok helt sikkert gjøre. Har selv ei lita linje, og det skal ikke noe til før det lagger. Netlimiter er et fint program, sett på minimal hastighet på de programmene som bruker linja når du skal snakke, så går det sikkert greit. -Trond Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 bruk netlimiter og begrens hva bittorrent kanbruke av linja men det er svært begrenset hva du kan gjøre med så elendig uthastighet. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Kjøper du en router med Qos vil den automatisk prioritere Voip trafikken, men er det ikke et alternativ må du manuelt skru ned hastigheten på azureuz eller vha netlimiter. Mvh Lenke til kommentar
Fumle Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ja eller oppdater til 750/750 det koster 98,- kroner ekstra i mnd Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Ja eller oppdater til 750/750 det koster 98,- kroner ekstra i mnd ville nok være best ja for det er ikke innfarta som har så mye å si ... har ip telefon fra telio og nett fra NEAS best å ha høyere utfart enn 380kb\s om du skal ha ip telefon og torrent. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Ja eller oppdater til 750/750 det koster 98,- kroner ekstra i mnd det ville jeg også gjort i ditt tilfelle, utvilsomt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå