Homme Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Hei, har merket endel i det siste at jeg sliter sterkt med å gjøre lekser. Har ikke gjort lekser så lenge jeg kan huske faktisk, med untak av prøver da jeg klarer å få meg til å lese litt, men ikke nok. Jeg klarer rett og slett ikke gjøre lekse, blir til at jeg bare sitter der og finer på noe annet eller bare stirer tomt ut i lufta og tenkter på andre ting. Ligger på 3,6i snitt nå og har sagt til meg selv mange ganger at siden jeg nå går i 10. og skal inn på den skolen jeg vil neste år må jeg skjerpe meg når det gjelder lekser, men jeg klarer det bare ikke. Er sånn nogenlunde med i timene og føler egentlig at jeg ligger over middels i kunnskapsnivå når det gjelder det vi gjennomgår, så er ikke der problemt ligger. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å få meg selv til å jobbe mer? Eier ikke selvdisiplin i det hele tatt. Hvordan trene opp selvdisiplin? (hvis det er mulig) Er ikke lenge til dette skoleåret er ferdig så må kjappe meg nå. Hjelp! Mvh Kolleckio Endret 4. mars 2005 av kolleckio Lenke til kommentar
chris Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Få noen til å inspirere deg til å lese lekser eller noen som kan "masse" litt på deg. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Vet ikke om det hjelper deg, men jeg kan fortelle hvordan jeg løser problemet. Jeg eier heller ikke selvdisiplin og takler ikke å konsentrere meg om noe kjedelig. Løser det ved å høre på musikk mens jeg driver med noe jeg egentlig ikke har lyst til (altså lekser/øving). På den måten blir det ikke like kjedelig og jeg føler jeg ikke kaster bort tida på samme måten. Lenke til kommentar
Homme Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 har prøvd musikk, men da blir det bare til at jeg konsentrerer meg mest om musikken. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har nettopp det samme problemet som det kolleckio Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Har nettopp det samme problemet som det kolleckio Jeg også, kan ikke huske sist jeg gjorde lekser. Men motivasjon kan ikke kjøpes for penger Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Jeg gjør jo de leksene jeg skal, men jeg liker ikke gjøre de på dagen, jeg gjør de som oftest på senga før jeg legger meg .. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har akkurat samme problemet. Klarer heldigvis å ta små skippertak før prøver da, så går stort sett greit nok. Men hender jeg sliter litt med å følge med i enkelte timer når jeg ikke har lest noen ting på forhånd. Går vk2 nå, så burde liksom jobbe litt Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg "sliter" med det samme. Gjør ting som skal innleveres, men ikke alt det heller. Er rett og slett ikke motivert nok. Lurer på hvordan det skal gå på videregående! Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Jeg "sliter" med det samme. Gjør ting som skal innleveres, men ikke alt det heller. Er rett og slett ikke motivert nok. Lurer på hvordan det skal gå på videregående! Hvilke linje skal du ta da? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 lol, fant du det bilde for MEG? for en ære..morsomt btw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå