Gå til innhold

Vibrering sluttet å virke på 6600,Forsikring?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 6600 som nå er blitt litt over 1 år, og nå har vibreringen tatt kvelden.

Men siden jeg har forsirkring på telefonen, så lurte jeg på om det gikk ann å bruke den.

Hva mener dere om dette?

Elelrs noen gode måter å få vibreringen til å funke igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke trådstarter var interessert i å drive forsikringssvindel. Alt han ville var å vite hva som skal til for å dekke reparereringen.

Uansett, som Zoidberg sier dekkes dette av reklamasjonsretten så lenge du har behandlet mobilen din som den skal. Ta med mobil og kvittering til butikk og de skal fikse det.

Lenke til kommentar

Reklamasjonsrett har du i 5 år, noe du kan se i denne tråden.

Er kun den begrensede garantien som gjelder i ett år, altså tilleggsytelser du er lovet utover det som er lovfestet.

Har vibreringen sluttet å fungere grunnet en fabrikasjonsfeil har du altså krav på å få dette utbedret, uten kostnad for deg overhodet, i 5 år fra kjøspdato.

Har du derimot mistet den i bakken eller liknende OG du har sannsynlig skadetidspunkt kan dette dekkes av din forsikring.

Lenke til kommentar
Men dekkes dette av relkamasjonsretten når telefonen er mer enn et år gammel?

Nei, tror nok dessverre ikke det. Så vidt jeg vet er reklamasjonsretten på nøyaktig ett år. Men har du forsikret mobilen er det jo ikke noe problem, så lenge denne forsikringen gjelder for mer enn ett år da? Kankje 3 år?

EDIT: Crazysteps, hadde fått med seg noe jeg ikke var klar over. Da lærte jeg noe nytt. Veldig gode nyheter faktisk! :dribble:

Endret av håvard87
Lenke til kommentar
Hei.

Ja det må være en virkelig god nyhet for Nokia eiere,at det er godkjent

at det er 5 års reklamasjon på mobiler.Nokia måtte jo gi seg til slutt.Så folkens,det er bare å reklamere når det oppstår feil på di. :thumbup:

Ikke bare Nokiaeiere, men mobiltelefoneiere generelt.

Alle mobiltelefoner, trådløse telefoner og vanlige telefoner solgt i Norge har nå 5 års reklamasjonsrett (det har de forsåvidt hatt siden 1988, men nå er det en rettskraftig avgjørelse på det).

Lenke til kommentar
Ingenting som er lovfestet så det er 2 år som gjelder fremdeles. Du kan jo få gjennomslag sånn som han med 8810, men det tar nok laaaang tid.

Det er lovfestet 5 års reklamasjonstid på varer som er ment å holde vesentlig lenger enn 2 år og slik har det vært ihvertfall siden 1988.

Inntil nylig har mobilprodusentene nektet å etterfølge dette noe som har medført at tidligere nevnte sak ble reist. Det var der snakk om en 6210, ikke en 8810. Utfallet av saken ble at Nokia, ved en beslutning som er rettskraftig (altså det samme som en dom), måtte la kunden få heve kjøpet grunnet 5 års reklamasjonstid.

Dette betyr videre at alle mobiltelefoner solgt i Norge har automatisk 5 års reklamasjonsrett. Om produsent vedkjenner forbruker denne retten er en annen ting og gjør de ikke det må de igjenom samme instansene igjen, men kan være så og si 100% sikker på å få gjennomslag i sin sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...