adsfiklam Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Hvor er console? Trykk på knappen under escape(Esc) og til venstre for 1, så dukker console opp Ok, men når/hvor skal jeg gjøre det? Endret 6. mars 2005 av yrjan Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 AA kommer som 2. gangsvalg. Føler at et blurrete bilde ødelegger mer enn hvis en rekkverk er litt hakkete. Ren multisampling uten blur filter skal ikke forårsake blurring. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Ren multisampling uten blur filter skal ikke forårsake blurring. Det var ikke slik ment MistaPi, skulle kanskje hatt en breakline der istedenfor, det jeg mente er hvis jeg må velge mellom AF eller AA i et spill, velger jeg AF fordi da får man rett og slett skarpere teksturer, jeg mente ikke at MSAA/SSAA ga en blurrete effekt, hehe =) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Ah.. da missforsto jeg, men SSAA har en tendes til å foråsake noe blurring. Men blurring er ikke alltid en uting. Man får f.eks et skarpere bildet med å skru av mipmapping (som kan foråsake disse overgangene uten tilstrekelig filtering) eller sette en høy negativ LOD, men dette vil føre til en "pixelated mess" med masse shimmering. Så skarpere betyr ikke automatisk bedre. Endret 7. mars 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Med dagens nyere skjermkort ser jeg ingen grunn til å ikke bruke minst 2* AF med mindre en spiller konkurranseorientert og desperat trenger de siste par fps. 2* AF gir minimalt ytelsestap, men en tydelig økning i bildekvaliteten som ofte overgår å øke oppløsningen et hakk. 4* AF er enda bedre, men over det er forskjellene helt minimale. Jeg reagerer veldig på "kravlende" kanter (hakkete kanter i bevegelse). Men likevel, i spill som bruker alpha testing (veldig mange) eller andre ting som multisamling ikke fikser, vil jeg heller skru oppløsningen opp enn å bruke AA. Jeg foretrekker alle kanter litt kravlende framfor at de fleste kanter er jevne mens noen er veldig kravlende. (Sistnevnte kan en oppleve i lav oppløsning med høy AA.) Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Det gir bedre bilder, men senker ytelsen. Altså FPS i online spill vil falle. Ikke anbefalt om du sliter med dette fra før av. Har selv en ganske bra maskin, men har skrudd av alt det der... hvorfor i all verden har ikke ud dette på ? dvs aa og af...x800xt burde klare dette uten problemer....sier bare en ting BRUK hardwaren din skikkelig da:) er jo så mye penere med af og ....kjører det på 8x på mitt 6800nu kort. fungerer helt uten problemer..og du har et mye bedre kort en meg.... Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Har flyttet til Kongsberg jeg... Får ikke ADSL før Mai... Gleder meg! Nå sitter jeg bare å spiller Doom3 på singelplayer, 1024 oppløsning uten AA og AF, fordi jeg liker å ha 100Hz på skjermen. Timedemo demo1 112fps! Hva har folk her som oppløsning AA/AF/vsync? huff...syns det er trist at folk ikke utnytter korta sinne...som du sitter med 6800gt og kjører 1024 uten aa og af...du kunne jo like gått kjøpt deg et 6600gt og spart 2000 kr....og hva er vitsen med å ha over 100 fps..ser jo ikke forskjell...kjører 1280x1024 2xaa 8x af med mitt 6800NU kort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg har da 2.16Ghz, 1,5 GigaRam og X800XT PE og jeg har aldri brukt AA og AF på spill Kansje litt dumt men jeg er litt for at ting skal gå fort og deilig Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ah.. da missforsto jeg, men SSAA har en tendes til å foråsake noe blurring. Men blurring er ikke alltid en uting. Man får f.eks et skarpere bildet med å skru av mipmapping (som kan foråsake disse overgangene uten tilstrekelig filtering) eller sette en høy negativ LOD, men dette vil føre til en "pixelated mess" med masse shimmering. Så skarpere betyr ikke automatisk bedre. Enig med MipMapping, testa dette selv i FarCry bla... var ikke helt fornøyd, så jeg liker den adaptive løsningen til ATi som bestemmer amount of filtering selv egentlig... Men 16xAF (128tap) er helt ok, AA er et pluss for meg hehe "Det er en forskjell på å klippe håret og å skjære av seg huet" =) Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hvor ble det av svaret til trådstarter? om du har v-sync på er det nok den som "låser" din fps til 90 om du da har en 90htz skjerm, slår du den av så venter ikke skjermkortet på skjermen lenger og da får du større fps. v-sync instillinger finner du under skjermegenskaper->instillinger->avansert-> og en meny avhenging av hvilket skjermkort du har. Lenke til kommentar
adsfiklam Skrevet 7. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2005 om du har v-sync på er det nok den som "låser" din fps til 90 om du da har en 90htz skjerm, slår du den av så venter ikke skjermkortet på skjermen lenger og da får du større fps. Har prøvd å skru av v-sync, men jeg har fortsatt maks 91 FPS. Jeg har en iiyama 17" LCD E431S som jeg kjører med 75 Hertz. Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) prøv å skriv i console developer 1 com_maxfps 150 om jeg ikke husker helt feil så bruker medal of hounor q3 motoren. fant en link med noe som kan hjelpe http://homepage.ntlworld.com/zagz/console.htm google søket edit: la til 2 linker og noe tekst. Endret 7. mars 2005 av Dwagon Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) Hvordan kan man egentlig få mer enn 90 fps når f.eks skjermen ikke er istand til å oppdatere mer enn 90 bilder per sekund ? Endret 7. mars 2005 av Kurt P Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) i dont know... tror det har noe med at skjermkortet rendrer mer enn 90 frames og sender disse raskere til skjermen eller.no men er ikke sikker... edit: weee 150 innlegg Endret 7. mars 2005 av Dwagon Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 (endret) i dont know... tror det har noe med at skjermkortet rendrer mer enn 90 frames og sender disse raskere til skjermen eller.no Hei, Hvorfor svare når man ikke vett noget! Til dei som vil vite mer - kan jo lese artiklerne på disse sider. Interesant lesning. Guide til FPS (Frames per second) Guide til skjermoppløsninger Mvh Kimmer Endret 7. mars 2005 av Kimmer Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 i dont know... tror det har noe med at skjermkortet rendrer mer enn 90 frames og sender disse raskere til skjermen eller.no Hei, Hvorfor svare når man ikke vett noget! Til dei som vil vite mer - kan jo lese artiklerne på disse sider. Interesant lesning. Guide til FPS (Frames per second) Guide til skjermoppløsninger Mvh Kimmer takk, men det var litt for mye informasjon for meg.. er det noen som kan gi meg et kort enkelt svar ? liker det slik jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå