bidz Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Skal dra og kjøpe en SMC Barricade eller en D-Link DI-624+ Trådløs Bredbåndsruter i morgen på Datakjeden, da dama har fått seg en Inspiron 6000 med trådløs nettverkskort (54mbps). Har ADSL fra Telenor fra før, med Thomson SpeedTouch 510i ruteren. Lurer på om bredbåndsruteren kan erstatte denne? Trenger jeg virkelig og koble opp SpeedTouch'en til den nye bredbåndsruteren, eller kan jeg bare bruke den trådløse bredbåndsruteren som ADSL ruter også? (ble litt vanskelig og forklare). Noe sier meg at det ikke lønner seg og ha 2 rutere, begge med brannmur, koblet opp i serie... Høres ut som mye arbeid med og port forwarde og slikt! Noen som vet? SpeedTouch'en bruker jo PPPoE, og de fleste bredbåndsrutere leveres jo med dette... Så..? Poenget er og slippe og ha 2 bokser koblet opp i serie! Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Du får alt-i-ett bokser, men de du har sett på støtter ikke tilkobling "rett i veggen"! Sett opp 510i i modem-modus og bruk den med trådløsrouteren... god løsning! Klikk deg inn på "Sett opp Thomson som modem": http://www.online.no/kundeservice/ Endret 4. mars 2005 av wamjdi Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Du får alt-i-ett bokser, men de du har sett på støtter ikke tilkobling "rett i veggen"!Sett opp 510i i modem-modus og bruk den med trådløsrouteren... god løsning! Ok. Takk for svaret. Hvilke bokser støtter "rett i veggen" da? Hvordan kan jeg evt. sette opp 510i i modem-modus, og evt. senere sette det tilbake til router-modus?? Lenke til kommentar
Psifon Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Har personlig dårlig erfaring med smc barricade. kan være at den jeg har er dårlig, men når linja blir max'a (enten ned eller opp, spiller ingen rolle) så kobler den ut internet og må resette routern for å komme på net igjen. netlimiter fixer jo problemet, men kjipt å ikke kunne utnytte linja fullt da Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Denne sier vel ganske mye, det var forresten en lang tråd om dette litt lenger ned under nettverk her på forumet.. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 Finner ingen informasjon om den D-Link DI-624+ ruteren støtter uPNP eller ikke.. Dette er jo veldig kjekt og ha.. noen som vet? Lenke til kommentar
thalsten Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei. DI-624+ støtter uPNP. Kan disables om ønskelig. Den har ikke innebygget modem-funksjon, så du må ha et ADSL-modem i tillegg. Mvh Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Les "datablad" (pdf) UPnP Enabled for CompatibilityThe router is designed for easy and robust connectivity among heterogeneous standards-based network devices. Computers can communicate directly with the router for automatic opening and closing of UDP/TCP ports to take full advantage of security provided without sacrificing functionality of on-line applications. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Vel, endte med at jeg kjøpte en Linksys WRT54G. Kjempefornøyd med denne!! Ang. sikkerhet og slikt. Enablet WPA med TKIP kryptering og Shared Key, slo av Broadcast av SSID og enabla MAC Address filtering (slik at kun MAC addresser som er adda i routeren får tilgang). Dette burde vel holde sikkerhetsmessig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå