Ripz911 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei, jeg har både linux og win på pcen min. Har 3x disker, men problemet ligger i den ene, altså 80 gigen. Hadde 3 linux partisjoner, en windows fat32 partisjon + 1 gammel swap som jeg ikke hadde giddet å fjerne. ( Boot / Root / Swap - / 'L:' - Gammel-swap) Jeg har archlinux installert. Det jeg gjordet var at jeg tok en tur i windows for så å gå inn i PM 8.0. Der slettet jeg den gamle swapen og flyttet og "forstørret" 'L:' slik at denne nå fikk mer "plass" Bootet archlinux, kernel panic. no init found. Nå kommer spørsmålet, Hvordan fikse? Kan jeg installere en ny kernel som jeg kan boote fra? Andre løsninger? Slette alt og installerer det på nytt, som altså vil ligge HELT nederst på prioritets lista. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Init er vel den prosessen som startes av Linux ved oppstart. Den ligger vanligvis i /sbin/init. Hvis du har en Knoppix-CD kan du starte den og sjekke om fila er inntakt. Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Mulig det har blitt rot med partisjonane, t.d dersom du prøvar å boote ei kjerne som låg på hda5, er den no blitt hda4 sidan du sletta ein swap partisjon. bruk fdisk kommandoen og sjekk opp mot lilo/grub konfigurasjonsfila og finn ut om det er tilfelle. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 Har sjekket. Alt er riktig både i grub og fstab Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå