Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Remote access, er VPN bra?

Anbefalte innlegg

Har et lite prosjekt på gang i disse regntunge dager;

Har kjøpt en brukt Win2k Server programvare.

Har ikke fått med eller kjøpt CALs til TS så jeg bruker ikke det, men vil ha remote access til maskina på en eller annen måte.

Hvis jeg har forstått det rett, setter jeg opp en VPN Server, og maskina som kobler seg til, blir en del av nettverket. Blir sikkert en extra mappe nede i network neighbourhood eller no sånt.

Ellers har jeg og sett på Remote Admin 2.1.

Ser ut som om remote admin bare trenger en port åpen på brannmuren, hvordan er det med VPN?

Har noen prøvd begge deler, og hva var bra/mindre bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett på VNC (har faktisk søkt forumet før jeg postet :wink: ) men har bare analog modem(!) på den bærbare min som jeg skal teste med, dermed såg Radmin bedre ut mhp fart (båndbredde), men skal undersøke det nærmere (VNC Tight er jo en mulighet).

Er også ute etter _god_ sikkerhet. Da tenker jeg på både kryptering og antall porter brannmuren må ha åpne.

VPN fra Win2K server eller Radmin?

Lenke til kommentar

windows 2000 server tillater 2 terminalserver sesjoner samtidig i adminstration mode. Dette er "innebygd" i lisensen. VPN funker bra, men TS er 128 bits kryptert (SP2) så om du bare trenger administrasjon osv., trenger du ikke VPN.

Addon: Port 3389 åpnes i brannmuren, det er en fordel om du har statisk offentlig IP på laptoppen din(da åpner du seff barre på inbound fra denne ip'en) Ellers må du åpne for det subnettet du kommer fra(og dette er mao. litt mindre sikkert...) Dette kan du sikkert finne på ISP'ens hjemmeside eller spørre dem.

Har noen fine guider på Win2k server og VPN, så send meg mail, så får du dem.

[email protected]

[ Denne Melding var redigert av: sof på 2002-06-25 09:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...