Inaktiv bruker 2 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hey Oppstod nylig et problem på den andre pcen min. Den kobler seg vanlig opp på internett men det virker som den ikke vil motta noen ip adresse. Etter å ha sjekket nettverkslogger finner jeg ut at "DHCP time is expired". Dvs at protokollen som gir deg ip adresse har takket for seg. Noen som vet hvordan jeg fikser eller evt renewer DHCP time? Noen som har hatt lignende problemer? Noen som vet hvordan dette kan fikses? Har NextGenTel 1700/~500 med den standard ruteren (husker ikke navnet) Takker for all hjelp Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Er det ikke nok med commandoen: ipconfig /renew i Dos-modus vinduet fra den maskina du skal forandre IP/få ny "IP tid" ? Endret 4. mars 2005 av spetter Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) nå har jeg ikke noe kjennskap til routerene NGT bruker, men hvis den kjører dhcp server så har kanskje denne flippa. prøv følgende: 1: åpne kommandolinjen (startmeny -> run -> cmd) og skriv ipconfig /renew evt. ipconfig /renew all evt. 2: åpne kontrollpanel -> administrative tools -> services -> restart dhcp (client?) servicen. evt. 3: restart modemet/routeren din. gjør så punkt 1. Endret 4. mars 2005 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå