Gå til innhold

NY amd pc til spilling..


Anbefalte innlegg

hei...

 

jeg har bestemt meg for følgende komponenter for å oppgradere pcn litt...

 

samlet pris på denne oppgraderingen er ca 6000 (Netshop)

 

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

MSI K8N NEO2 Plat.-54 nforce3 250 Ultra

OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2

Arctic Cooling ATI Silencer 4

Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC

 

og lurte på om noen kunne si utifra erfaring eller hva dere har hørt, om hvordan dette vil passe sammen. kompitabilitet mellom merkene osv.. har hørt mange si at den og den rammen ikke passer på det og det hk'et osv.. så jeg vil bare være sikker på at dette funker før jeg bestiller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke gå for et nforce 4 oppsett når du først skal oppgradere? Socket 939 er mer fremtidsrettet enn et 754 oppsett...

 

Jeg ville satset på et nforce4 oppsett i stedet for det du har satt opp nå..

oppsettet mitt er socket 939...

Endret av |dole|
Lenke til kommentar
ser veldig bra ut, men et nforce4 hk hadde gjort seg ettersom det er spilling det er snakk om.

jeg har akkurat kjøpt meg et x800xt pe kort, men så fant jeg ut at den hardwaren jeg har nå ikke var bra nok for kortet for at det skal gå super dupert. så jeg skal derfor oppgradere...

 

og hvis jeg ikke tar helt feil er jo nf4 til pci-i skjermkort.. og mitt er agp :)

 

så det jeg nå gjør er like greit å oppgraderer pcn slik at det står til stil med skjermkortet mitt

Lenke til kommentar
Spørrs vell om det er under 2 uker siden han kjøpte kortet da!

kjøpte kortet før vinterferien.. så det er gått over 14 dager.. men har ikke hatt noen planer om å bytte kortet for jeg har sett meg det ut etter å ha sett en del tester osv... så det skal jeg beholde. :)

 

det er jo et godt kort da.. og det holder nok en god stund.. er jo bare å kjøpe nytt når det trengs..

 

og cpu'en og rammen holder jo også en stund, men kjøper med ekstra kjølere osv så oppsettet er klart for klokking når det trengs. så tror nok detta skal bli bra :)

 

 

har forresten lurt på å kjøpe ny psu også... Chieftec 420W Powersupply .. i og med at jeg har chieftec kabinett fra før av.. noen som kan si noe om denne er stabil og yter det den skal....

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gå for et nforce 4 oppsett når du først skal oppgradere? Socket 939 er mer fremtidsrettet enn et 754 oppsett...

 

Jeg ville satset på et nforce4 oppsett i stedet for det du har satt opp nå..

Påstand 1: Enig. Skjønt, 3500+ finnes kun på S939, ergo er det 939 han har satt opp.

 

Påstand 2: Også enig. Men det kan noen steder være vanskelig å finne HK med nForce4 som ikke er SLI (regner med han ikke liker sli ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...