dan1el Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Skal velge fag for tredje året på allmen nå, og jeg skal droppe fysikken. Har da blitt fortalt at jeg MÅ ha engelsk som erstattning da. Her er bakgrunnen. Jeg har Fransk C-språk, 2MX (5 timers), IT/2INA (5 timers) og 2FY (5 timers). Det gir meg ganske mange timer til "overs". Er det virkelig slik at jeg MÅ ha engelsk til neste år? For et ræva system? Jeg blir straffet med engelsk fordi jeg dropper et fag. Konsekvent. Endret 4. mars 2005 av dan1el Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det er fordi du skal ha 96 timer over 3 år med skole for å kunne få studiekompetanse hvis jeg ikke tar helt feil. Og ikke minst så må du ha x timer engelsk. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 90 timer over 3 år. Når jeg dropper fysikken, så ville jeg valgt et annet fag ISTEDEN for engelsk. Men neida, her er må man visst ha engelsk om man vil droppe et fag. Hadde dessuten engelsk som en del av grunnkurset. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Er man ikke ferdig med engelsk etter første året, vis man går allmenn da? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Er man ikke ferdig med engelsk etter første året, vis man går allmenn da? Min rådgiver på GK mente ikke så, jeg tok da Salg og Service men det faget har "allmenn" engelsk (5t uke). Dog er jeg nå lærlig og da slipper jeg unna mer hvertfall. Endret 4. mars 2005 av Ueland Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Er visst slik at hvis du dropper et fag siste året må du ha et språkfag ja. Utrolig teit system. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Må nok ha språktilleg ja, men er ikke sagt at dette må være engelsk. Kommer ann på hva skolen din tilbyr. På skolen min har vi et 2timers engelsk fag som er ment for de som trenger språktillegg. 2timer i uka er jo ikke allverden Lenke til kommentar
CrizzBee Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Hvis du tar AA må du ha engelsk ett av årene, hvis du ikke tar tre studieretningsfag over to år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå