sjursjur Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hei. (har lagt denne på PSU forrumet osgå, vet ikke om det er dårlig forum-skikk, men jeg mistenker det forumet for å være dårlig besøkt) Jeg har et veldig irriterende problem. Jeg kjøpte en FS amilo a 1630 for å bruke til dj'ing. Problemet er at maskinen ikke fungerer med usb-lydkortet mitt (audiotrak maya 44 USB). Jeg mistenker dette å skyldes for slapp strømforsyning, men jeg har ikke de helt store kunskapene på området. specs. AMD Athlon64 3200+ 512MB PC2700 ATI Mobility Radeon 9700 sis755 brikkesett 40GB 4200RPM HD Jeg bruker 4inn og 4ut med ASIO, men lyden flyter ikke jevnt. Den er full av spraking og klikking... Etter mye feilsøking og forsøk på forskjellige løsninger er jeg kommet til at det trolig er relatert til strømforsyningen. Her er en del av de tingene jeg har forsøkt: -Avinstallert Norton Antivirus -Sjekket for IRQ-konflikter -Deaktivert all maskinvare som ikke er i bruk -Prøvd på alle tre USB-utganger -testet minne -Installert Windows på ny -Flere forskjellige drivere på lydkortet -Nye drivere for all hardware som brukes når jeg kjører aplikasjonen (inkludert brikkesett/AGP/USB) -Bruk av ekstern harddisk (7200RPM FireWire) -Med og uten jording på PSU -Tatt ut bateriet og kjørt kun på PSU -Deaktivere PowerNow!, ved hjelp av RightMark Clock CPU -Forskjellige settinger for ASIO Lydkortet fungerer utmerket på min venns Centriono-baserte maskin fra FS. Jeg tenkte først at USB-bussen ikke hadde nok strøm, fordi problemet ble verre når jeg kjørte på batteri. Derfor prøvde jeg med en ekstern USB hub. Da ble problemet likt når jeg kjørte på batteri som på PSU, men det var altså like ille med PSU. Det som er merkelig er at problemet blir mindre hvis jeg kjører programmer i bakgrunnen (eks mediaplayer) i tillegg til DJ-programmet. En annen ting som er med på å styrke min mistanke om at det er for svak strømforsyning ligger i at når jeg kjører RM clock CPU og klokker prosessorern til høyeste hastighet (ca 1995Mhz) blir sprakingen verre (vanlig ASIO-adferd er at ting skal bli bedre ved høyere klokkefrekvenser...). Hvis jeg kjører 2inn og 2ut med vanlig powernow fungerer lyden forholdsvis bra, men når jeg begynner å kjøre 4inn/4ut (og prosessoren klokker opp for å holde følge) blir problemet verre igjen. En annen ting som styrker mistanken min er at når jeg legger inn video fra kamera via FW (til en ekstern 7200RPM disk) og har klokket CPU'en til maks, spraker lyden og jeg får dropped frames . Hvis jeg kjører powernow! fungerer video-capture helt prikkfritt. komplett og FS er selvfølgelig ikke behjelpelige. Har noen her kunnskap om disse tingene og kan gi meg råd eller tips? Jeg er ganske desperat ettersom jeg bruket neste 13000 på en maskin som ikke fungerer til det jeg kjøpte den for. Jeg vet at komplett selger forskjellige strømforsyninger til denne maskinen, men jeg vet ikke hvilket jeg har. dvs jeg vet ikke hvor mange Watt det er. Det er 20 volt og 8 ampere. Jeg blir svær takknemlig for svar! (har lagt denne på PSU forrumet osgå, vet ikke om det er dårlig forum-skikk, men jeg mistenker det forumet for å være dårlig besøkt) Lenke til kommentar
texaz Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Har akkurat samme problem med maskinen min evo800v og usb lydkort behringer bca2000. i følge teknisk på behringer krangler hardwaren til usp koblingen fra nec. Jeg ble derfor bedt om og innstalere usb pcmcia kort og bruke drivere som følger pcmcia kortet kanskje noe av det samme hos deg Lenke til kommentar
sjursjur Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Kjøpte en cardbus USB2 adapter på Clas Ohlson, og det løste problemet. Det som er litt mystisk er at hvis jeg kobler til lydkortet mens maskinen er på, så slår den seg av. Litt problematisk siden driver-installasjonen krever at jeg plugger inn og ut lydkortet. Jeg fikk imidlertid installert driverne ved å ta inn og ut hele PCMCIA kortet... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Ikke helt sikker på om dette kan ha noe med saken å gjøre, men likevel: Min nc6000 har 2 stk USB-kontakter - den ene er såkalt "self-powered", og den andre er standard. Self-powered kontakten er beregnet til strømkrevende USB-utstyr. Kanskje din maskin har noe lignende dette? Lenke til kommentar
sjursjur Skrevet 9. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2005 Nix. har prøvd alle portene. Men det jeg glemte å si i forrige inlegg er at for at cardbus USB-interfacen skal fungere så må jeg dektivere maskinens USB bus og starte maskinen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå