Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få mimer med zyxel til å fungere med win98

Anbefalte innlegg

Hei

Har søkt litt her i forumet og sjekket ut siden til mimer Tafjord.. Har win98 second edition på en gammel pc... Når jeg pinger modeme får jeg kontakt. ifølge mimer så er alle installert instillinger på modem sjekket via en nettsjekk og disse stemmer..

Men får ikke satt opp maskinen til å fungere.. trenger en god "oppskrift" om hvordan jeg skal gå fram.. Følgende er prøvd.. optain ip address automatisk med følger at explorer starter opp med feilmelding og at det er konflikt slik at explorer må stengest. har prøvd å mate den med statiske ipen og nettverksmasken uten at det funket.

Da starter explorer opp uten feilmeldinger.. men den kommer seg ikke på nett alikevel... Noen som har lignende problemer.. må prøve å løse dette hurtigt..

Takker for all hjelp jeg kan få..

Mvh

RScue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om windows'en din er litt svimmel. Gå til kontollpanel, legg til/fjern programmer, innstallere windows og avinstaller Kommunikasjon. Reboot, og re-installer Kommunikasjon (krever windows CDen). Reboot, sjekk at det står TCP/IP -> <nic> der <nic> er nettverkskortet ditt. Dersom det ikke står der, legg det til. Prøv IE på nytt.

Har du fått prøvd med en annen nettleser og har du antivirus?

Lenke til kommentar

Har kun prøvd med iexplorer, har panda antivirus.. tenkte først at det kun være noe firewall opplegg, men det var det ikke... Skal prøve igjen i dag..

Dette er hos en annen så jeg har ikke tilgang til pcen før i kveld..

Rscue

Lenke til kommentar
Har kun prøvd med iexplorer, har panda antivirus.. tenkte først at det kun være noe firewall opplegg, men det var det ikke... Skal prøve igjen i dag..

Prøv med en winsocketfix, endel spyware kan gi slike problemer.

Kjør en runde med adaware o.l rens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...