LeifB Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Noen som har løsning på følgende? Jeg har benyttet UPC`s Chello Classic en stund og fant ut senere at jeg skulle bestille IP-telefoni (Nettringen). Da kabelmodemet som ble levert fra UPC kun har en utgang kjøpte jeg en Jensen trådløs router. Slik at jeg nå har trådløs forbindelse til PC og hardwire fra routeren til "telefonboks". Problemet så langt er at telefonen har fungert så lenge pc-en ikke er slått på, og motsatt dvs. internett forbindelsen fungerer ikke (slår seg av) når jeg har brukt telefonen. I dag fant jeg ut at Chello-abonnementet kun støtter bruk av en PC (IP-adresse).. Er det noen som har løsning på problemet? Er det mulig å bruke en felles IP-adresse på routeren? Lenke til kommentar
LeifB Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Problemet var ikke UPC Chello -relatert. UPC-har fungert bra.. Det viser seg at Nettringen har hatt store problemer med teknikken sin.. Får håpe det fungerer i kveld som det gjorde i forigårs, eller var det dagen før der igjen... Leif Lenke til kommentar
dopus Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 du må sette opp routeren til å bruke NAT funksjonen som den vanligvis har innebygget. Deretter kobler du til ipadapteren til en av hardwire portene. ipadapteren vill sikkert ha 10.0.0.2. så sett op pcen til å ha en annen statisk ip adresse. For å se om du allerede kjører Nat sjekk hvilken ip adresse pcen har fått. det finner du ut ved å høyreklikke på my networkplaces og deretter velge properties- da vill nettverksforbindelsen din vises. høyreklikk på denne og velg status. trykk deretter på support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå