Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC Chello- Problemer med hjemmenettverk og IP-tel


Anbefalte innlegg

Noen som har løsning på følgende?

 

Jeg har benyttet UPC`s Chello Classic en stund og fant ut senere at jeg skulle bestille IP-telefoni (Nettringen). Da kabelmodemet som ble levert fra UPC kun har en utgang kjøpte jeg en Jensen trådløs router. Slik at jeg nå har trådløs forbindelse til PC og hardwire fra routeren til "telefonboks".

 

Problemet så langt er at telefonen har fungert så lenge pc-en ikke er slått på, og motsatt dvs. internett forbindelsen fungerer ikke (slår seg av) når jeg har brukt telefonen.

 

I dag fant jeg ut at Chello-abonnementet kun støtter bruk av en PC (IP-adresse)..

 

Er det noen som har løsning på problemet? Er det mulig å bruke en felles IP-adresse på routeren?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Problemet var ikke UPC Chello -relatert. UPC-har fungert bra.. Det viser seg at Nettringen har hatt store problemer med teknikken sin.. Får håpe det fungerer i kveld som det gjorde i forigårs, eller var det dagen før der igjen...

 

Leif

Lenke til kommentar

du må sette opp routeren til å bruke NAT funksjonen som den vanligvis har innebygget. Deretter kobler du til ipadapteren til en av hardwire portene. ipadapteren vill sikkert ha 10.0.0.2. så sett op pcen til å ha en annen statisk ip adresse. For å se om du allerede kjører Nat sjekk hvilken ip adresse pcen har fått. det finner du ut ved å høyreklikke på my networkplaces og deretter velge properties- da vill nettverksforbindelsen din vises. høyreklikk på denne og velg status. trykk deretter på support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...