Griffith Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Satte i helgen opp en linux ruter med rp-pppoe. Når jeg kopler opp, og ikke bruker den.. så koples den ned etter ca... 15-20 min. Hva må jeg gjøre for at den skal være tilkoplet hele tiden? Lenke til kommentar
SSM Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 sett den til å pinge en gateway med jevne mellomrom :smile: f.eks. 56 bytes til powertech's NS en gang hvert minutt, burde ikke skade noen. Lenke til kommentar
Griffith Skrevet 25. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2002 Finnnes det ikke en parameter eller noe jeg setter som sier om den skal koples ned etter så og så lang tid? Eller at den ikke skal disconnecte? Lenke til kommentar
Devik Skrevet 25. juni 2002 Del Skrevet 25. juni 2002 Du har sikkert satt den opp til å koble ned etter X antall min uten trafikk. Gjør om til at du skal være kobla opp hele tiden istedet. Skjekk configen din :wink: btw. rp-pppoe og telenor adsl funker godt det, har godt over 50 dager ONLINE time her :smile: Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Quote: Den 2002-06-25 08:47, SSM skrev:sett den til å pinge en gateway med jevne mellomrom :smile:f.eks. 56 bytes til powertech's NS en gang hvert minutt, burde ikke skade noen. Eh. Det der er ingen holdbar situasjon. Om du skulle foreslå no burde du i hvertfall foreslå at han pinger sin egen isp. Forresten, adsl-setup eller hva det heter til rppppoe gir deg muligheten til å sette opp så den kobbler ned etter X antall minutter. sikkert der du har bomma... "try try and try again." (Jeg gjentar litt fra siste melding) Lenke til kommentar
tom^ Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 Hei Let etter denne i din config fil. # Bring link up on demand? Default is to leave link up all the time. # If you want the link to come up on demand, set DEMAND to a number indicating # the idle time after which the link is brought down. DEMAND=no #DEMAND=300 Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 tom er smart :wink: nesquik er trøtt. Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 1. juli 2002 Del Skrevet 1. juli 2002 hei. Jeg kom akkurat hjem fra D.C jo. 21 timers fly tur. reiste 5:30pm i går (gmt -5)... søvn på fly suger... :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå