TigerBlack Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 "Fanget" denne i linsa her forrige dagen, syntes det ble ganske ok, litt uskarpt i vingekanten bare Canon 300D ISO 100 Sigma 75-300MM APO @ 300MM 1/1000 sek F 6.0 Hva syntes dere ? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Altså, for å være ærlig, så syns jeg det er nok av slike i naturblader og illustrert vitenskap. Men for all del, flott fugl! Litt uskarp i vingekanten ja, ødelegger litt syns jeg. Jeg hadde vært litt "stolt" om jeg hade knipset bildet, uten at det egentlig er det beste jeg har sett. Burde kanskje hatt med noe mer enn bare fuglen, noen holdepunkter? Men egentlig så hadde vel det egentlig ødelagt bildet kanskje, og det er vel litt vanskelig å få holdepunkter på slike bilder. Og det er vel egentlig kanskje ikke så mye vits i. (Nå blir jeg litt forvirret av meg selv her ) Kjedelig bilde, syns jeg, men stå på! (Hater når folk skriver slikt til meg, mister alltid motet. Men nå er jeg langt ifra noen fotograf, så egentlig så bør du kanskje ikke bry deg om alt jeg skriver, det er bare mine meninger.) EDIT: Argh, hvorfor syns jeg at innlegget fikk et lite fjortisspreg nå? Endret 4. mars 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
F828 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 "Fanget" denne i linsa her forrige dagen, syntes det ble ganske ok, litt uskarpt i vingekanten bare Canon 300D ISO 100 Sigma 75-300MM APO @ 300MM 1/1000 sek F 6.0 Hva syntes dere ? Du har komprimert fila for hardt. Ellers synes jeg det ser ut som om fokus ligger på den borterste vingen. Bortsett fra det synes jeg det er et godt bilde. Hvilket red.prog. bruker du? F828 Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har cropet en del himmel, men til resize brukte jeg Ifranview. pleier å funke ganske bra Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har cropet en del himmel, men til resize brukte jeg Ifranview. pleier å funke ganske bra Resize opp eller ned? Så er det viktig at du ETTER å ha resizet det (NED) setter kvaliteten høyt nok i slidebaren. gjerne 95-98 F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har cropet en del himmel, men til resize brukte jeg Ifranview. pleier å funke ganske bra Du skriver også at du har "cropet" himmel, MEN at du til resize har bruket Irfan. Vil det si at du gjør flere operasjoner i forskjellige program med en (stadig vekk) JPEG-fil? I såfall er det ikke rart at kvaliteten er dårlig. Om du har en JPEG-fil fra kameraet og du skal jobbe med det, så lagre det som TIFF (eller et annet ukomprimert fromat) før du gjør noe som helst videre. Når du da etter 137 operasjoner og 37 lagringer er ferdig med TIFF-fila, lagrer du det ferdige bildet tilbake som jpeg igjen. Du må aldri lagre en JPEG flere ganger. Kvaliteten taper seg hver gang du lagrer. F828 Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hei! Jeg er veldig fugleinteressert, så det er morsomt å se fuglebilder her. Jeg syns bildet ble sånn passe bra. Som sagt den hørevingen ble litt uskarp noe som ødelegger en del. Men det er vedig vanskelig å ta bilder av fugler Jeg syns bildet ble helt OK, og jeg har sett bedre. Lenke til kommentar
TurboDigital Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Veeeldig blå himmel??? Vært inne å fikset litt? Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Veeeldig blå himmel??? Vært inne å fikset litt? nope har ikke fixa fargene. det var blå himmel i fredrikstad forrige søndag Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Det var det på Youngstorget i går også da jeg skulle teste 20D for første gang. F16 Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 5. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg har cropet en del himmel, men til resize brukte jeg Ifranview. pleier å funke ganske bra Du skriver også at du har "cropet" himmel, MEN at du til resize har bruket Irfan. Vil det si at du gjør flere operasjoner i forskjellige program med en (stadig vekk) JPEG-fil? I såfall er det ikke rart at kvaliteten er dårlig. Om du har en JPEG-fil fra kameraet og du skal jobbe med det, så lagre det som TIFF (eller et annet ukomprimert fromat) før du gjør noe som helst videre. Når du da etter 137 operasjoner og 37 lagringer er ferdig med TIFF-fila, lagrer du det ferdige bildet tilbake som jpeg igjen. Du må aldri lagre en JPEG flere ganger. Kvaliteten taper seg hver gang du lagrer. F828 Jeg har brukt Crop funksjonen i PS til å få bildet i "rett" størrelse,mens ifranview brukes til å JPG kompremere i ertt størrelse. Har laget en ny verson her, prøvd å gjøre som du sa. er det bedre ?? Her er fargene justert også, samt at bildet er skarpet opp noe Lenke til kommentar
andm Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du har jo nesten #0000FF der, F828. Er dette virkelig en uredigert himmel? Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Du har jo nesten #0000FF der, F828. Er dette virkelig en uredigert himmel? He he... nei, dette er nok et PS resultat... Skulle teste hvor rask autofokusen var på 20D, og rask var den, men alt annet ble glemt. F828 Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Scanor - Jeg synes det ble meget bra. Mye mer naturlig og det ser mindre generende ut dette med vingeskarpheten. Bra! F828 Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Fint bilde men blå himme er ikkje så intresant.. Lenke til kommentar
Ib Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Jeg lurer på hvordan det føles å vokse ut av en F828 og inn i en 20D..... Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Den siste versjonen ble en god del bedre enn den første Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 6. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2005 (endret) Fint bilde men blå himme er ikkje så intresant.. Takker å bukker folkens Det var det som var hele pointet med bilde var en måke mot blå himmel. Det skal ikke være noe annet forstyrrende der. Hadde måka fløyet ca 10 meter lavere hadde du sett halve fredrikstad sentrum, noe som ville tatt bort fokuset fra måka totalt og ødelagt bildet Jeg har funnet ut at det å ta bilder av en fugl i flukt er nesten krampe umulig. jeg tror jeg tok 40 bilder før jeg fikk denne ene som jeg er nesten fornøgd med Endret 6. mars 2005 av Scanor Lenke til kommentar
Pippin79 Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Synes måka ser litt klistra på den blå himmelen ut. Dårlig setning. Tror kanskje det er vingen og den uklare biten som får meg til å synes det... Fuglebilder er gøy. Jeg fikk lyst til å poste et jeg også. Dette er ikke en måke, men en papegøye. Knipsa i dyreparken til Steve Irwin (Australia) - synes selv jeg var veldig heldig her. Blir kjempeglad for kommentar/kritikk! Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Pippin79, veldig fint bilde... Need i say more? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå